محمود احمدی نژاد در مراسم تجلیل از کارگران و کارآفرینان برتر، با تشکر از همه دست‌اندرکاران پیشرفت و توسعه کشور با بیان اینکه امروز همدلی در فضای تولید کشور ایجاد شده است، ارتقای تولید ملی را مأموریتی همگانی برشمرد و افزود: سال های طولانی عده ای برای ایجاد تضاد و درگیری میان کارگر و کارفرما تلاش کردند و روشن است اینها از ما نیستند.
کد خبر: ۴۶۹۶۶۲

 رئیس جمهور با بیان اینکه امروز همدلی در فضای تولید کشور ایجاد شده است، ارتقای تولید ملی را مأموریتی همگانی برشمرد.

محمود احمدی نژاد روز شنبه در مراسم تجلیل از کارگران و کارآفرینان برتر، با تشکر از همه دست‌اندرکاران پیشرفت و توسعه کشور افزود: سال های طولانی عده ای برای ایجاد تضاد و درگیری میان کارگر و کارفرما تلاش کردند و روشن است اینها از ما نیستند.

وی ارتقای تولید ملی را مأموریت همگانی برشمرد و گفت: در مقابل نیازها، منابع، موجودیت و سرمایه کشور همه مسئولیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در عرصه ملی در کشور تقسیم کار اتفاق می افتد و شأن هر کس در جایگاه خود محفوظ است اظهار داشت: هر کسی باید عادلانه و منصفانه حق خود را در اختیار داشته و از حقوق مناسب خود نیز برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه پیچیده‌ترین امور را یک ملت همدل می تواند پشت سر بگذارد و خود را به قله‌ها برساند افزود: امروز ساختن ایران مأموریتی بزرگ، و پایه آن تولید کالا، فکر، اندیشه و ثروت البته بر پایه عدالت، برادری و اخلاق است.

رئیس جمهور، اقتصاد امروز ایران را بسیار بزرگ و حجم آن را بیش از 1300 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه هیچ چیزی در زمینه حمایت ملی از تولید کم نداریم افزود: برای داشتن تولید ملی سه تا چهار عامل نیاز است که اولین آنها منابع طبیعی است که در ایران هیچ گونه کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس جمهور سرمایه را دومین عامل برای ارتقای تولید ملی در کشور دانست و افزود: مجموعه سپرده های مردم در بانک ها 350 هزار میلیارد تومان است و از طرفی سالانه 70، 80 تا 100 میلیارد دلار فقط نفت می فروشیم.

وی دانش را سومین عامل ارتقای تولید ملی در کشور دانست و گفت: کشوری که هسته ای است و ماهواره به فضا می‌فرستد و در نانو و بیوتکنولوژی و داروهای پیشرفته در ردیف چند کشور اول دنیاست چطور می تواند دانش نداشته باشد؟ در ضمن هر یک از کارگران کشور یک کانون دانش محسوب می شود.

وی همت را چهارمین عامل ارتقای تولید ملی در کشور برشمرد و افزود: کجای تاریخ ثبت کرده که ملت ایران در یک عرصه ملی از خود بی همتی نشان داده است؟

 احمدی نژاد اقتصاد امروز ایران را اقتصادی بزرگ برشمرد و افزود: حدود 350 میلیارد تومان حجم نقدینگی در کشور است که سالانه چهار بار می چرخد و از طرفی بیش از 1300 هزار میلیارد تومان حجم اقتصاد ایران است یعنی سالانه مردم به این میزان یا کالا می خرند یا خدمات.

رئیس جمهور در خصوص واردات گفت: واردات در سال گذشته 60 میلیارد دلار بود هر چند بعضی ها آن را حداکثر تا حدود 85 میلیارد دلار عنوان می کنند که این عدد در برابر 1300 هزار میلیارد تومان چیزی نیست بنابراین آیا نمی توانیم این میزان واردات را جایگزین و در داخل تولید کنیم؟

وی با بیان اینکه من معتقد به قطع واردات نیستم و البته باید هدف را خیلی بالاتر در نظر بگیریم افزود: سالی 3000 میلیارد تومان برای دارو و لوازم پزشکی خرج می کنیم که می توانیم این را در داخل تهیه و تولید کنیم.

احمدی نژاد گفت: تولید یعنی اینکه باید به نقطه ای برسیم که در هر جای دنیا مردم خرید می کنند ببینند کالای ایرانی وجود دارد.

وی گفت: منابع تامین اجتماعی مال کارگر است و هیچ کس حق دخل و تصرف در این منابع را ندارد.

 احمدی نژاد در ادامه سخنان خود در مراسم تجلیل از کارگران و کارآفرینان نمونه کشور با بیان اینکه در سال بیش از یک میلیون مسکن در کشور ساخته می شود، افزود: دولت می تواند با کمک کارفرمایان ظرف دو سال مشکل مسکن همه کارگران را حل کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه امیدواریم سازمان تامین اجتماعی به جایگاه خود برسد، گفت: بحثی که با برخی دوستان داشتیم این بود که با چه حقی درباره منابع تامین اجتماعی قانون می نویسیم چراکه این مال کارگر است و باید از آن بهداشت، درمان، بیمه بیکاری و حقوق بازنشستگی‌ آنان تامین شود.

وی ابراز امیدواری کرد با مدیریت شیخ الاسلامی و مدیریت جدید سازمان تامین اجتماعی و خود بازنشسته ها که در هیئت مدیره ها به کار گرفته می شوند این سازمان تکانی بخورد وگرنه چند سال دیگر کارآیی خود را از دست خواهد داد.

رئیس جمهور تصریح کرد: همه تلاش می کنیم چه به صورت نقدی و چه به صورت سهام به صندوق تامین اجتماعی کمک کنیم تا با طراوت به کار خود ادامه دهد.

وی گفت: جوامع کارگری، کارفرمایی، کارآفرینی، افراد خلاق و بازنشستگان جامعه کارگری باید دست به دست هم دهیم و همه جای ایران را بسازیم.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها