رییس پلیس راهور ناجا گفت: حوادث و تلفات رانندگی در دو روز اخیر افزایش چشمگیری یافته است.
کد خبر: ۴۶۴۰۲۹

سردار اسکندر مومنی صبح امروز در بازدید از محور تهران - مشهد در پلیس راه گرمسار با اشاره به اینکه در دور اول سفرها تصادفات منجر به فوت 11.2 درصد کاهش داشته است، اظهار داشت: در این مدت جرایم و تخلفات رانندگی نیز 20 درصد کاهش نشان می دهد. این در حالیست که عدم توجه به جلو، انحراف به چپ و سبقت غیر مجاز در دور اول سفرهای نوروزی، بیشترین دلایل وقوع تصادفات بود.

وی از افزایش تصادفات و تلفات در دور دوم سفرهای نوروزی خبر داد و افزود: متأسفانه در دو روز گذشته تصادفات و تلفات رانندگی افزایش محسوسی داشته است که جای انتقاد از رانندگان است البته امیدواریم این آمار تا پایان نوروز بار دیگر کاهش یابد.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان برخورد قاطع با متخلفان، اظهار داشت: پلیس با اندک متخلفان به صورت قاطع برخورد می کند این در حالیست که در دو روز گذشته 74 درصد تصادفات در ساعت های 12 ظهر تا 12 شب رخ داده است.

سردار مومنی با اشاره به اینکه تصادفات در جاده مشهد به نصف کاهش یافته است، تأکید کرد: واژگونی و تلفات رانندگی بیش از 60 درصد در این جاده کاهش نشان می دهد. محور تهران - مشهد به دلیل اینکه جاده یکنواخت است بیشترین میزان واژگونی کشور را دارد.

وی ضمن توصیه به رانندگان برای رعایت نکات ایمنی، تصریح کرد: رانندگان باید حداکثر هشت ساعت در روز رانندگی کنند و برای بازگشت از سفر نیز مدیریت داشته باشند. ضمن اینکه مسافران نباید بازگشت خود را به روز آخر موکول کنند و بهتر است روز طبیعت را از منازل خود به دامان طبیعت روند.

رییس پلیس راهور با اشاره به اینکه متوسط سرعت در جاده تهران - مشهد سال گذشته 123 کیلومتر بود، گفت: امسال و در ایام نوروز و با عبور سه میلیون خودرو از این جاده متوسط سرعت 88 کیلومتر در ساعت است که مدیریت سرعت باعث کاهش 60 درصد تلفات در این جاده شده است.

وی با بیان اینکه میزان سرعت غیرمجاز ثبت شده توسط دوربین های جاده تهران- مشهد به کمتر از 0.4 درصد رسیده است، اظهار داشت: سال گذشته این آمار 0.8 درصد بود که خوشبختانه 50 درصد کاهش یافت. در سال های ابتدایی نصب دوربین نیز میزان تخلفات ثبت شده 10 درصد بود که امسال به 0.4 درصد رسیده است.

سردار مومنی با اعلام اینکه جریمه هدف پلیس نیست، افزود: رانندگانی که از 25 اسفند تا 20 فروردین مرتکب تخلفات حادثه ساز نشوند نمرات منفی آنها از سیستم پاک می شود. اثرات نمرات منفی بیشتر از جریمه های ریالی است چرا که می تواند منجر به ابطال گواهینامه شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها