حسن یوسفی اشکوری از تئوریسین‌های جریان اصلاحات در میزگرد بی‌بی‌سی (پرگار) به تجلیل از رضاشاه پرداخت. در این میزگرد که اشکوری و فردی به نام ماشاءالله آجودانی شرکت کرده بودند وی در موضعی کاملا انفعالی قرار گرفت. در پی تجلیل آجودانی از رضاشاه به عنوان قهرمان مقتدر و توانمند مشروطه اشکوری گفت: قبل از انقلاب وقتی رادیو و تلویزیون شاه می‌گفت: رضاشاه بنیانگذار ایران نوین. به دلیل بی‌سوادی، جوانی یا بی‌تجربگی آن را به تمسخر می‌گرفتیم، اما الان فکر می‌کنم همین‌طور بوده.
کد خبر: ۴۶۱۹۰۶

رضاشاه در نوسازی ایران نقش مثبتی داشت. اشکوری که مدتی در کسوت روحانیت بود در مقابل اهانت‌های زشت و بی‌ادبانه آجودانی به کل روحانیت سکوت اختیار کرد. آجودانی در بخشی از سخنانش گفت: روشنفکری ایران، جریان چپ، حزب توده، جبهه ملی و... همه دنبال آقای خمینی راه افتادند و قدرت را واگذار کردند به روحانیت، چرا که موتور فکری ما از کار افتاده بود. وی در بخش دیگری از سخنانش به تجلیل از رضاشاه به دلیل حذف روحانیت پرداخت و گفت مشکل ما روحانیت نیست، دین اسلام است که به دنبال حکومت است. اشکوری نیز گفت: بنده امروز معتقدم حکومت 10 ساله پیامبر اسلام در مدینه یک حکومت آسمانی نبوده است و یک حکومت عرفی بوده است. اشکوری در مقابل این جمله آجودانی که نباید روحانیت را در سیاست و حکومت دخالت داد، گفت: من هم با این دیدگاه موافقم.

مخالفت فعالان تصرف آیپک با جنگ علیه ایران

هزاران نفر از معترضان «تصرف آیپک» تظاهرات خود در مقابل کنفرانس سالانه این گروه طرفدار رژیم اسرائیل در واشنگتن را برای سومین روز ادامه داده و مخالفت خود با جنگ بالقوه علیه ایران را ابراز داشتند. به گزارش پرس‌.تی‌وی، شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با در دست داشتن پارچه‌نوشته‌هایی با مضمون جنگ با ایران نه و آنها درباره عراق دروغ گفتند، آنها درباره ایران نیز دروغ می‌‌گویند؛ به سوی مرکز کنوانسیون واشنگتن، محل برگزاری کنفرانس آیپک(کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل) تظاهرات کردند. این تظاهرات به عنوان بخشی از اعتراضات جنبش سراسری تصرف و در اولین روز کاری این کنفرانس برگزار شد. مدیا بنیامین، یکی از معترضان شرکت‌کننده در این تظاهرات گفت: پس از 10 سال جنگ، آمریکایی‌ها به سیاست خارجی نیاز دارند که روی دیپلماسی متمرکز باشد نه بر مداخله نظامی. در همین حال ، صدها نفر از مردم کانادا نیز در حمایت از ایران و در مخالفت با سیاست‌های جنگ‌طلبانه آمریکا مقابل سفارت واشنگتن در تورنتو دست به تظاهرات زدند.

اردن منافقین را نپذیرفت

وزارت کشور اردن طی بیانیه‌ای رسمی اطمینان داد اجازه احداث اردوگاه منافقین در مرز این کشور را صادر نخواهد کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری العرب الیومف مقامات وزارت کشور اردن تاکید کردند این کشور به طور کامل با احداث اردوگاه برای گروهک منافقین در مرز خود مخالف است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها