مدیر عامل شرکت ملی پخش: عرضه بنزین آزاد متوقف نمی‌شود

عرضه منطقه‌ای گازوئیل در کل کشور‌

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به اجرای طرح عرضه منطقه‌ای گازوئیل در 3 استان کشور و کاهش 25 درصدی مصرف این فرآورده نفتی، اعلام کرد: بزودی متناسب با تناژ و کلاس خودروهای دیزلی، سهمیه‌های گازوئیل منطقی می‌شود.
کد خبر: ۴۶۱۱۱۰

جلیل سالاری در گفت‌وگو با مهر افزود: در حال حاضر این طرح به منظور مدیریت مصرف گازوئیل در 3 استان سیستان و بلوچستان، کردستان و هرمزگان عملیاتی شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اعلام این‌که اجرای این طرح در هر یک از این استان‌ها بیش از 25 درصد در کاهش مصرف گازوئیل در بخش حمل و نقل تاثیر گذار بوده است، تصریح کرد: هم‌اکنون مذاکراتی بین شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و ستادمدیریت حمل و نقل و سوخت کشور برای عرضه منطقه‌ای گازوئیل در کل کشور در حال انجام است.وی با یادآوری این‌که هم‌اکنون حدود 80 هزار دستگاه خودروی دیزلی در سطح کشور وجود دارد، بیان کرد: مطالعات انجام گرفته نشان می‌دهد در شرایط فعلی سهمیه‌های خودروهای دیزلی حدود 2 برابر مصرف واقعی این خودروهاست.

حذف کارمزد بنزین آزاد صحت ندارد

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران همچنین با اشاره به احتمال فروش حق‌العمل‌کاری بنزین در جایگاه‌های سوخت از سال آینده، حذف کارمزد فروش بنزین آزاد را تکذیب کرد.

سالاری در جمع خبرنگاران درباره اظهار نظر اخیر برخی از جایگاه‌داران سوخت برای توقف عرضه بنزین آزاد از 15 اسفند ماه سال جاری، گفت: تا اطلاع ثانوی عرضه بنزین آزاد در تمامی 2850 باب جایگاه سوخت کشور ادامه می‌یابد و توقف عرضه بنزین آزاد صحت ندارد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اجرای نظام جدید حق‌العمل‌کاری برای فروش بنزین در جایگاه‌های سوخت از سال 1391، تصریح کرد: هم اکنون نرخ کارمزد فروش بنزین به طور سالانه تعیین و مطابق با مصوبات دولت به جایگاه داران سوخت پرداخت می‌شود.

این مقام مسوول یکی از دلایل تاخیر در پرداخت کارمزد بنزین برخی از جایگاه‌داران سوخت را مشکلات کمبود نقدینگی عنوان کرد و افزود: هم‌اکنون این مشکلات مالی به طور کامل مرتفع شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها