دانشجویان رشته مدیریت رسانه مقطع کارشناسی ارشد صدا و سیما با هدف آشنایی با فعالیت‌ها و فرایند اجرای پژوهش در مرکز تحقیقات روز دوشنبه هشتم اسفندماه سال جاری از این مرکز بازدید کردند.
کد خبر: ۴۵۹۷۶۳

به گزارش  جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات صدا و سیما، در ابتدا شعاع مدیر برنامه‌ریزی و هماهنگی پژوهش‌های مرکز ضمن خیر مقدم و تقدیر از حضور دانشجویان دانشکده صدا و سیما به تشریح سوابق و تاریخچه شکل‌گیری مرکز تحقیقات و معرفی فعالیت‌ها و اقدامات پژوهشی و مطالعاتی این مرکز پرداخت.

علاوه بر این شجاع ضمن تاکید بر گسترش زمینه‌های همکاری مرکز تحقیقات و دانشکده صدا و سیما درخصوص طرح‌های پژوهشی ، به نحوه و ساز و کار و حمایت  مرکز تحقیقات از پایان‌نامه‌های دانشجویی اشاره کردند و اظهار داشتند از سال 1385 تاکنون این مرکز به منظور تعامل بیشتر با دانشجویان و اجرای طرح‌های پژوهشی مرتبط با فعالیت‌های رسانه، حمایت از پایان نامه‌های مرتبط با رسانه را به عنوان یک سیاست مهم در دستور کار خود قرار داده است در این زمینه مرکز تحقیقات فهرست محورها و موضوع‌های پژوهشی مورد نیاز سال 1391 خود را به منظور جهت دهی به پایان نامه‌های دانشجویی به ریاست محترم دانشکده صدا و سیما اعلام کرده است.

وی تقاضا محوری، پاسخگویی به نیازهای پژوهشی سازمان، سرعت و دقت در اجرای طرح‌های پژوهشی کاربردی مورد نیاز سازمان و رصد مستمر نظر مخاطبان برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی را از مهم‌ترین رویکردهای مرکز تحقیقات بر شمردند.

در ادامه این دیدار دکتر سعدی‌پور قائم مقام و مدیرکل پژوهش اجتماعی و سنجش برنامه‌ای مرکز با هدف آشنایی دانشجویان با نحوه نگارش مقاله علمی - پژوهشی به تشریح و بیان ، شیوه نگارش مقاله علمی - پژوهشی از پایان‌نامه‌های دانشجویی با روش APA  پرداختند.

وی تهیه و تنظیم مقاله علمی- پژوهشی را از مهمترین اقدامات پژوهشگران برشمردند و به طرح ویژگی‌ها و مشخصات و ساختار و تنظیم مقالات پژوهشی پرداختند.

همچنین دکتر سعدی‌پور چگونگی نگارش «چکیده» بیان مسئله، جامعه آماری، نمونه، ابزار تحقیق، روش اجرا، نتیجه‌گیری و منابع را در مقاله پژوهشی برای دانشجویان دانشکده صدا و سیما بیان کردند.

در این دیدار شیخ مشاور رییس مرکز تحقیقات با اشاره این نکته که دانشکده صدا و سیما در زمینه پرورش نیروهای تخصصی مورد نیاز سازمان فعالیت می‌کند و فارغ‌التحصیلان دانشکده در بخش‌های مختلف سازمان مشغول فعالیت خواهند شد.

وی به دانشجویان تاکید کرد: حوزه علمی و تخصصی خود را به خوبی بشناسند و با تأمل و دقت در مباحث پژوهشی برای تقویت این ظرفیت پژوهشی در سازمان تلاش نمایند و پایان‌نامه‌های خود را نیز با کیفیت و محتوای غنی و مرتبط با نیازهای سازمان انجام دهند.

در پایان دانشجویان دانشکده صدا و سیما از بخش‌های مختلف مرکز تحقیقات از جمله اداره کل سنجش و پژوهش‌های اجتماعی، اداره کل مطالعات رسانه، اداره کل پژوهش استان‌ها و خارج از کشور، واحد آمار و پرسشگری، واحد انتشارات و اطلاع‌رسانی و بخش سایت مرکز بازدید کردند و مدیران هریک از این بخش‌ها توضیحات کاملی از روند فعالیت‌های واحد خود را ارایه دادند و به پرسش‌های دانشجویان پاسخ گفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها