رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی از استقرار آمبولانس هوایی در 45 نقطه حادثه خیز خبر داد.
کد خبر: ۴۵۸۴۲۵

دکتر غلامرضا معصومی با اشاره به نقش اورژانس در ارائه خدمات درمانی گفت: در برنامه پنجم توسعه خدمات اورژانس از مرزهای بین جاده ای و شهری فراتر می رود و خدمات اورژانس به جاده های فرعی و روستایی نیز ارائه می شود.

وی با اعلام آمار دو میلیون و 67 هزار ماموریت اورژانس های کشور در سال 89 افزود: زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیمار و یا مصدوم در شهرهای کوچک به زیر هشت دقیقه، شهرهای بزرگ زیر 10دقیقه و در جاده های برون شهری به زیر 15 دقیقه رسیده است.

معصومی از اصلاح فیزیکی 100 اورژانس بیمارستانی در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد تاکنون 75 اورژانس تغییر ساختار شده است.
 
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی با اعلام خبر افتتاح دوهزارمین پایگاه اوژانس در کشور یادآور شد: دوهزارومین پایگاه اورژانس کشور اسفند ماه جاری با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری می رسد که همزمان با این افتتاح 20 پایگاه جاده ای نیز در اقصی نقاط کشور به بهره برداری می رسد.
 
وی از استقرار آمبولانس هوایی در سال 91 خبر داد و خاطرنشان کرد: با هدف خدمت رسانی به موقع در نقاط حادثه خیز کشور 45 نقطه در کشور به اورژانس هوایی مجهز می شوند و هرمزگان نیز در دو نقطه دارای پایگاه اورژانس هوایی خواهد شد.
 
معصومی با اشاره به اختصاص ردیف اورژانس هوایی در بودجه کشور تصریح کرد: ردیف امداد هوایی در هیات دولت مشخص شده است و مقرر شده از سال 91 پایگاه های اورژانس هوایی با اختصاص یک فروند بالگرد به اولویت مناطق حادثه خیز راه اندازی شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها