قیمت تخم‌مرغ که از اواخر سال گذشته به دلیل کاهش تولید روند صعودی گرفت و تا شانه‌ای 9 هزار تومان هم در بازار مصرف فروخته شده اکنون با افزایش جوجه‌ریزی با مازاد تولید حدود 20 هزار تنی مواجه شده است وعلاوه بر کاهش قیمت 3 تا 4 هزارتومانی، تولیدکنندگان را بر آن داشته که خواستار حذف تعرفه 70 درصدی برای صادرات بشوند.
کد خبر: ۴۵۴۳۱۵

در این زمینه هدایت اصغری، مدیرعامل اتحادیه مرغ تخمگذار در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: امسال 900هزار تن تخم مرغ تولید می‌شود که 100 هزار تن آن مازاد مصرف است. وی گفت: به‌رغم افزایش تولید تخم‌مرغ و وجود ماهانه 10 هزار تن تخم‌مرغ مازاد، تعرفه صادرات 70درصد اعمال می‌شود و امکان صادرات این محصول که مازاد آن روی دست تولید‌کننده مانده است، وجود ندارد.

اصغری اظهار کرد: طی ماه جاری تولید تخم‌مرغ به 70هزار تن می‌رسد که حداقل 10 هزار تن آن مازاد مصرف جامعه بوده و قابلیت صادرات را دارد که باید مسوولان برای حمایت از تولید و جلوگیری از افت قیمت و ضرر تولید‌کننده مشوق‌های صادراتی برای صادرات این محصول در نظر گیرند. مدیرعامل اتحادیه مرغ تخمگذار گفت: با توجه به این‌که کشور‌های اطرافمان از جمله عراق، افغانستان، تاجیکستان و کشور‌های حوزه خلیج فارس وارد‌کننده تخم‌مرغ هستند و تخم‌مرغ ایرانی از نظر بهداشتی و کیفیت مورد تاییدشان است، صادرات تخم‌مرغ ارزآوری بالایی خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها