احتیاط

دست کارمند متخلف بانک رو شد

یکی از اقدامات احتیاطی که موسسات مالی، بانک‌ها، شرکت‌های تجاری و... باید مرتب انجام دهند حسابرسی و بررسی دقیق مراودات مالی است. این کار سبب می‌شود تا حد امکان از وقوع تخلفات پیشگیری شود و در صورتی که فردی مرتکب خلاف شد سریع شناسایی و از گسترده‌تر شدن ابعاد جرایم وی جلوگیری شود. این اتفاق 2 هفته قبل در پست‌بانک استان لرستان رخ داد و بررسی‌های دقیق و کارشناسانه دست یک کارمند متخلف و مجرم را رو کرد و او به دستگاه قضایی تحویل داده شد.
کد خبر: ۴۵۲۹۶۷

ماجرا از این قرار است که کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی و رایانه‌ای پلیس آگاهی استان لرستان در پی کسب خبری مبنی بر این که کارمند یکی از دفاتر پست بانک وجوه دریافتی از فیش‌های آب، برق و گاز شهروندان را به حساب شخصی خود واریز کرده ‌است، دست به کار شدند و تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کردند. آنها بعد از بررسی‌های گسترده به این نتیجه رسیدند که گزارش اعلام شده صحت دارد و این کارمند تخلفات زیادی را مرتکب شده است. به همین خاطر او را با در دست داشتن حکم قضایی بازداشت کردند و تحت بازجویی قرار دادند. این کارمند متخلف که تمامی اسناد و مدارک را علیه خودش می‌دید و در بن‌بست قرار گرفته بود چاره‌ای جز این‌که به جرایمش اعتراف کند پیدا نکرد. او در بازجویی‌ها گفت: از مدتی قبل این نقشه به ذهنم رسید و می‌خواستم با این کار پولدار شوم. من در مجموع 4 ماه است وجوه قبض‌های دریافتی را که جمعا مبلغ 21میلیون و 543 هزار و 318 تومان است از مشتریان تحویل گرفته و به حساب خودم واریز کرده‌ام و خیال می‌کردم کسی متوجه این موضوع نخواهد شد.

این کارمند متخلف فعلا در بازداشت به سر می‌برد و بعد از اتمام تحقیقات مقدماتی محاکمه خواهد شد تا میزان مجازاتش معلوم شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها