هرکول برزیلی از حضور در لیگ والیبال ایران راضی است

فورتادو: ایران پنجمین لیگ جهان را دارد

سایپای البرز، قهرمان نیم‌فصل اول لیگ برتر باشگاه‌های کشور شد. این تیم که هفته‌ها بدون شکست پیش می‌رفت، سرانجام با قبول یک باخت در هفته‌های پایانی مقابل کاله مازندران 3 امتیاز از دست داد و در رقابتی میلی‌متری با پیکان تهران در صدر قرار گرفت. این در حالی بود که خودروسازان هر یک 33 امتیاز تیمی به نام خود ذخیره کرده بودند که در نهایت معدل بیشتر نارنجی‌پوشان سایپا (08/3 مقابل 50/2) باعث قهرمانی این تیم شد. طی 91 مسابقه‌ای که در دور رفت برگزار شد فقط 20 مسابقه 5 گیمه به پایان رسید که میانگین ایده‌آلی نیست، اما آنچه در خلال پیکارهای مرحله اول به چشم آمد، خستگی و فرسودگی بازیکنان ملی‌پوش و حضور پرانگیزه جوانان بود.
کد خبر: ۴۵۲۸۶۸

از قضا اشباع‌شدگی و مصدومیت مهره‌های ملی‌پوش منجر به برکناری مصطفی کارخانه، مربی نامی در تیم پرستاره گیتی‌پسند اصفهان و مصطفی شجاعی، مربی موفق پارسال در تیم باریج اسانس کاشان شد و بهروز عکایی، مربی سرشناس مازندرانی هم در کاله مازندران تا آستانه سقوط پیش رفت. کاله هم مثل گیتی‌پسند حدود 50 درصد تیم ملی را در ترکیب داشت، با این وجود نمایش دیدنی بازیکنان جوان در تیم‌های مختلف به حدی بود که دل‌ها را شاد و امیدوار سازد و همه از این‌که خولیو ولاسکو، مربی تیم ملی در ایران نیست تا این استعدادها را از نزدیک ببیند، اظهار ناخرسندی کنند. هرچند ولاسکو از هفته جاری کارش را مجددا در ایران آغاز خواهد کرد.در نیم‌فصل اول حدود 22 بازیکن از فرانسه، ونزوئلا، ایتالیا، برزیل، صربستان، بلغارستان و کرواسی در تیم‌های مختلف بازی کردند که یکی دو نفر آنها به دلیل عدم توانایی مالی باشگاه‌های مربوطه (مثل آلومینیوم بندرعباس)‌ خیلی زود کشورمان را ترک کردند، اما در بین تمام بازیکنانی که مانده‌اند یک بازیکن، شاخص‌تر از همه است. او اهل هوریزونته برزیل است، 33 سال دارد و با قدرت چند اسب بخار(!) به توپ ضربه می‌زند. شانس آوردیم که امسال با توپ‌های اصل ژاپن در لیگ بازی می‌کنند وگرنه معلوم نبود این بازیکن چه بلایی بر سر توپ‌ها می‌آورد!

برونو فورتادو که پیشتر در ایتالیا، یونان، برزیل و... بازی کرده است، به پرسش‌های ما به مناسبت پایان نیم‌فصل اول لیگ برتر باشگاه‌های ایران پاسخ داد.

برونو که در بین والیبال‌دوستان کشورمان به هرکول برزیلی شهرت یافته است، می‌گوید: پارسال در تیم پتروشیمی بندر ماهشهر بازی کردم و امسال دومین تجربه من از حضور در لیگ برتر ایران است. با توجه به این که سوای برزیل در کشورهای ایتالیا، یونان، ژاپن و کره جنوبی هم بازی کرده‌ام، معتقدم لیگ ایران پنجمین لیگ دنیا از نظر کیفیت کار و سازماندهی است.

وضع داوری ایران نسبت به پارسال بهتر شده و اشتباهات کمتری از داوران سر می‌زند. این لیگ بدون تردید در نمایش بهتر تیم ملی ایران در جام جهانی تاثیرگذار بود، من تمام مسابقات تیم ملی ایران را در ژاپن دیدم. بخصوص از همبازیانم در تیم گیتی‌پسند مثل امیر حسینی و مهدی بازارگرد لذت ‌بردم و در مجموع با این روند دنیا شناخت بیشتری نسبت به والیبال ایران پیدا کرد و از این پس می‌توانیم شاهد حضور بازیکنان بزرگ دنیا در لیگ ایران باشیم. برونو فورتادو اضافه می‌کند: با حضور خولیو ولاسکو در ایران دیدگاه جهانیان هم نسبت به والیبال ایران تغییر کرده است. او مربی بسیار خوبی است که در یک پروسه 4 ساله می‌تواند والیبال ایران را تغییر بدهد و به پیشرفت‌های لازم برساند. فورتادو درباره دلایل عدم قهرمانی تیم ملی برزیل در جام‌جهانی ژاپن می‌گوید: بازیکنان برزیل به دلیل حضور مداوم در لیگ جهانی، جام‌جهانی، قهرمانی جهان و قهرمانی باشگاهی و ملی آمریکاب جنوبی خسته‌اند و شما این خستگی را در تک‌تک بازیکنان ما دیده‌اید، اما فکر می‌کنم در المپیک چهره واقعی تیم برزیل را خواهید دید.

فورتادو در پاسخ به این پرسش که اگر بررناندو، سرمربی تیم ملی برزیل برای کار در ایران دعوت شود، آن را می‌پذیرد یا نه می‌گوید: مطمئن باشید اگر او بپذیرد از نظر فنی و تکنیکی خیلی موثر خواهد بود، اما بعید می‌دانم وی به ایران بیاید چون اولا در کشور خودش موقعیتی ممتاز دارد و بیکار نیست. دوم نیز این که تمایلی ندارد زندگی‌اش را در برزیل رها کند. او تاکنون پیشنهادات زیادی از سراسر دنیا داشته است.

بازیکن برزیلی تیم والیبال گیتی‌پسند در پایان این گفت‌وگو از زندگی با همسرش در اصفهان ابراز رضایت می‌کند و می‌گوید: در اصفهان همه چیز خوب است و مردم به ما محبت می‌کنند. من و همسرم هر وقت که فرصتی پیش آید در حاشیه زاینده‌رود قدم می‌زنیم و بسیار تمایل دارم که والیبال و ورزش قهرمانی‌ام را در ایران به پایان برسانم و بعد از آن به زندگی شخصی‌ام بیشتر بپردازم. برونو، سیدمحمد موسوی عراقی را بهترین بازیکن ایران می‌داند و می‌گوید: او یک بازیکن در حد استاندارد بین‌المللی است.

جمشید حمیدی / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها