هفته بیست‌ و یکم لیگ برتر فوتبال

مصاف سرخابی‌ها با قعرنشینان

نبرد حساس استقلال و پرسپولیس با تیم‌های ته جدولی، جدال تیم بحران زده ذوب‌آهن با بهترین تیم نیم فصل دوم لیگ و بازی‌های حساس سایپای البرز - صبای قم و تراکتورسازی - داماش گیلان آخر هفته‌ جذابی را برای فوتبالدوستان رقم می‌زند.
کد خبر: ۴۵۲۳۹۳

هفته بیست ویکم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری با برگزاری 9 دیدار پیگیری می‌شود که طی آن سرخابی‌های تهران به مصاف قعرنشینان لیگ می‌روند. در زیر اشاره‌ای گذرا به دیدارهای این هفته خواهیم داشت:

فجرسپاسی شیراز - استقلال

شاگردان یاوری گرچه هفته‌ گذشته با شکست برابر داماش گیلان به رده هفدهم جدول سقوط کردند اما این تیم در سه بازی پیشین خانگی شکستی را تجربه نکرده و در دو دیدار قبلی در ورزشگاه حافظیه تیم‌های صنعت نفت آبادان و شهرداری تبریز را شکست داده است. این موضوع نشان می‌دهد شاگردان مظلومی در شیراز کارسختی را پیش رو دارند.

این تیم شیرازی که وضعیت خوبی در جدول رده‌بندی لیگ برتر ندارد، می‌تواند با رقم زدن یک شگفتی و شکست دادن صدرنشین به اوضاع خود در جدول سروسامان دهد و امیدوار شود که در هفته‌های آینده از جمع فانوس بدستان نجات یابد اما آبی‌پوشان تهرانی هم با توجه به شکست خانگی برابر مس، برای تحکیم وضعیت‌شان در صدرجدول تنها به سه امتیاز این بازی فکر می‌کنند. قطعا تیم‌های بالانشین به پیروزی فجر و تیم‌های قعرنشین به شکست این تیم شیرازی امیدوارند.

نتیجه بازی رفت: استقلال 2 - فجرسپاسی شیراز صفر

فولاد خوزستان - ذوب آهن اصفهان

شرایط دو تیم در این بازی کاملا متفاوت است. فولاد، موفق‌ترین تیم نیم فصل دوم در سه بازی گذشته خود پیروز شده است اما تیم بحران زده ابراهیم‌زاده، در حسرت کسب امتیاز در نیم فصل دوم لیگ یازدهم است، موضوعی که زمینه‌ساز سقوط این تیم به رده دوازدهم جدول شده است. فولاد در صورت پیروزی یا شکست در این بازی، جایگاهش در رده ششم را حفظ می‌کند اما شاگردان جلالی برای رسیدن به رده‌های بالاتر، به سه امتیاز این دیدار نیاز دارند. ذوب‌آهن هم در صورت ناکامی در این بازی خارج، احتمالا به رده چهاردهم سقوط خواهد کرد اما پیروزی در این مسابقه حساس می‌تواند مسکنی برای خروج از بحران مردان ابراهیم‌زاده باشد.

نتیجه بازی رفت: ذوب آهن یک - فولادخوزستان صفر

تراکتورسازی - داماش گیلان

نیم فصل دوم برای تراکتورسازی نویدبخش روزهای خوب بود، دو پیروزی در هفته‌های اخیر و شکست استقلال و نفت، زمینه‌ساز صعود این تیم به رده دوم شده است، جایگاهی که شاگردان قلعه‌نویی قصد دارند با پیروزی خانگی برابر داماش آن را حفظ کرده و خود را به صدرجدول نزدیک کنند. البته تیم داماش هم پس از دو شکست متوالی، در هفته گذشته فجر را در دقایق پایانی شکست داد تا از بحران ابتدای نیم فصل دوم نجات یابد، شاگردان تارتار برای اینکه دوباره به شرایط هفته‌های گذشته باز نگردند در این بازی دنبال امتیاز هستند، اتفاقی که می‌تواند باردیگر تراکتورسازان را از رده دوم تنزل دهد.

نتیجه بازی رفت: داماش گیلان 2 - تراکتورسازی تبریز 3

مس کرمان - صنعت نفت آبادان

حضور "کاستا" هم نتوانست مانع نوسانات تیم نفت آبادان شود. این تیم در دو بازی گذشته شکست‌های تلخی را تجربه کرده است که باخت چهار بر صفر خانگی برابر سپاهان، برای هواداران متعصب آبادانی اصلا قابل هضم نیست. برزیلی‌های لیگ، این هفته کار سختی را در کرمان برابر تیمی دارند که هفته گذشته در تهران استقلال را شکست داد اما در سه دیدار پیشین خانگی در حسرت پیروزی است.

نتیجه دیدار رفت: صنعت نفت آبادان یک - مس کرمان صفر

ملوان بندرانزلی - شاهین بوشهر

جدال دو تیم پایین جدول، حساسیت بالایی دارد، برنده این مسابقه شانس فرار از جمع قعرنشینان را بدست می‌آورد اما تیم بازنده احتمال قرار گرفتن در جمع فانوس بدستان را دارد. ملوانی‌ها قطعا به چیزی جز پیروزی در این بازی فکر نمی‌کنند، موضوعی که می‌تواند بحث اولتیماتوم مسئولان شاهین به فیروز کریمی را جدی‌تر کرده و این مربی را آستانه اخراج از تیم شاهین قرار دهد، تیمی که در هفت هفته گذشته طعم پیروزی را نچشیده و در سه دیدار قبلی شکست خورده است.

نتیجه دیدار رفت: شاهین بوشهر صفر - ملوان بندرانزلی صفر

پرسپولیس - مس سرچشمه

شاگردان متحول شده دنیزلی پس از اینکه شکست برابر شهرداری در تبریز را با تساوی عوض کرده‌اند، روند رو به رشد خود را ادامه داده و در بازی خانگی برابر قعرنشین تنها به پیروزی فکر می‌کنند، نتیجه‌ای که می‌تواند پایان بخش بحران فصل جاری پرسپولیس باشد و قرمزپوشان پایتخت را هرچه بیشتر به تیم‌های بالای جدول نزدیک کند. البته مس سرچشمه هم گرچه آخرین پیروزی‌اش را پنج هفته گذشته در دربی کرمان بدست آورده اما حریف دست و پا بسته‌ای برای پرسپولیس نیست و شاگردان دنیزلی باید مواظب این حریف باشند تا دومین تیم کرمان در ورزشگاه آزادی شگفتی‌سازی نکند.

نتیجه بازی رفت: مس سرچمشه 2 - پرسپولیس 2

راه‌آهن شهرری - نفت تهران

ژتیم راه‌آهن که نیم فصل نخست را با هشت تساوی متوالی به پایان رساند و در نخستین دیدار نیم فصل دوم در اصفهان، ذوب‌آهن را شکست داد، در دو بازی گذشته‌اش مغلوب شده تا بار دیگر وارد بحران شود. شاگردان دایی روز جمعه میزبان نفت تهران هستند که هفته گذشته با شکست خانگی برابر فولاد، رده دوم جدول را به تراکتورسازی سپرد. نبرد شاگرد و استاد در اکباتان برای فرار از قعر و نزدیک‌ شدن به صدرنشین است، سه امتیازی که برای راه‌آهن و سرمربی‌اش و تیم نفت بسیار مهم است.

نتیجه بازی رفت: نفت تهران 2 - راه آهن شهرری 2

سپاهان اصفهان - شهرداری تبریز

زردپوشان اصفهانی با هدایت "زلاتکو کرانچار"، آرام آرام به صدرجدول نزدیک می‌شوند. آنها هفته گذشته با پیروزی پرگل برابر صنعت نفت در آبادان، فاصله خود را به مربع مدعیان قهرمانی کاهش دادند و در اندیشه پیروزی خانگی برابر شهرداری تبریز هستند تا در صورت ناکامی یکی از سه تیم تراکتورسازی، نفت و صبای قم، به یکی از رده‌های دوم تا چهارم برسند. البته شهرداری تبریز هم که امروز در بحران محرومیت یا عدم محرومیت سعید دقیقی قرار دارد، به فکر کسب امتیاز در اصفهان است تا جایگاه خود را در میانه جدول تحکیم بخشد.

نتیجه بازی رفت: شهرداری تبریز صفر - سپاهان اصفهان 2

سایپای البرز - صبای قم

مربی پیشین تیم ذوب‌آهن که با هدایت سایپا هفته پیش با شکست دادن تیم سابقش، مردان ابراهیم‌زاده را بیش از پیش گرفتار بحران کرد، در ورزشگاه خانگی میزبان صبای قم، شگفتی‌ساز و یکی از مدعیان لیگ یازدهم است. مردان ویسی که در دو دیدار گذشته سپاهان و راه‌آهن را شکست داده، امروز به ثبات کامل رسیده که در بازی‌های داخل و خارج از خانه پیروز می‌شوند و غیر قابل کنترل هستند. البته نارنجی‌پوشان البرزی در اندیشه جبران شکست دیدار رفت هستند، نتیجه‌ای که برابر تیم جوان صبا سخت به نظر می‌رسد.

نتیجه بازی رفت: صبای قم 3 - سایپای البرز صفر

برنامه هفته بیست و یکم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

پنجشنبه - 29/10/90

* تراکتورسازی تبریز - داماش گیلان، ساعت 15، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

* ملوان بندرانزلی - شاهین بوشهر، ساعت 15، ورزشگاه تختی بندرانزلی

* فجرسپاسی شیراز - استقلال، ساعت 15، ورزشگاه حافظیه شیراز

* مس کرمان - صنعت نفت آبادان، ساعت 15، ورزشگاه شهید باهنر کرمان

* فولادخوزستان - ذوب آهن اصفهان، ساعت 15، ورزشگاه تختی اهواز

جمعه - 30/10/90

* راه آهن شهرری - نفت تهران، ساعت 15، ورزشگاه اکباتان تهران

* سپاهان اصفهان - شهرداری تبریز، ساعت 15، ورزشگاه ذوب آهن فولادشهر

* سایپای البرز - صبای قم، ساعت 15، ورزشگاه انقلاب کرج

* پرسپولیس - مس سرچشمه کرمان، ساعت 16:25، ورزشگاه آزادی تهران (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها