رویترز مدعی شده بود 18 میلیون بشکه نفت ایران روی آب ذخیره شده است

ایران یک قطره نفت روی آب ندارد

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با تاکید بر این ‌که در حال حاضر ایران حتی یک قطره نفت فروخته نشده در خلیج فارس ندارد، اعلام کرد: هم‌اکنون روند صادرات نفت ایران در خلیج فارس به طور عادی و طبیعی دنبال می‌شود.
کد خبر: ۴۵۲۲۳۱

سیدپیروز موسوی در گفت‌وگو با مهر در واکنش به ادعای برخی از رسانه‌های غربی مبنی بر ذخیره‌سازی 18 میلیون بشکه نفت فروخته نشده ایران روی نفتکش‌ها در خلیج فارس گفت: در حال حاضر ایران حتی یک قطره نفت فروخته نشده در خلیج فارس ندارد.مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با تاکید بر این‌ که در حال حاضر روند صادرات نفت خام ایران در پایانه‌های نفتی خلیج فارس به طور عادی و طبیعی دنبال می‌شود، تصریح کرد: در شرایط فعلی صادرات نفت خام ایران مطابق با نظام سهمیه‌بندی اوپک در حال انجام است.

این مقام مسوول با اعلام این ‌که هیچ محدودیتی برای صادرات نفت خام در خلیج فارس نداریم، اظهار کرد: ادعای رسانه‌های غربی مبنی بر افزایش ذخیره نفت خام روی آب ایران در خلیج فارس به هیچ وجه صحت ندارد.

وی با اشاره به این ‌که هیچ‌گونه نفتکشی برای ذخیره‌سازی نفت خام در خلیج فارس اختصاص نیافته است، بیان کرد: با وجود همه فشارها اما خللی در صادرات نفت خام ایران به وجود نیامده است.پیش از این، رویترز به نقل از یک شرکت بین‌المللی مدعی شده بود: ایران تا اواخر هفته گذشته 18 میلیون بشکه نفت خود را در 9 نفتکش بزرگ ذخیره کرده است.این خبرگزاری غربی در ادامه گزارش خود افزوده بود: شرکت آی.سی.ای.پی مدعی است علت اصلی افزایش ذخایر نفت ایران در نفتکش‌های بزرگ در هفته‌های اخیر کاهش تقاضا برای خرید نفت این کشور بوده است.

بنابر ادعای رویترز، شرکت ملی نفتکش ایران در حالی تا اواخر هفته گذشته 9 فروند نفتکش بزرگ با ذخیره 18 میلیون بشکه نفت در اختیار داشته که این رقم در مدت مشابه سال قبل 6 فروند بوده است. 2 فروند از 9 فروند نفتکش مذکور با ذخایر نفتی بلند مدت لنگر انداخته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها