رییس سابق فدراسیون فوتبال:

شرایط برای بازگشتم فراهم نیست

محمد دادکان که از وی به عنوان یکی از گزینه های احتمالی حضور در انتخابات پیش روی این فدراسیون نام برده می شود، تاکید کرد که شرایط برای بازگشتش فراهم نیست.
کد خبر: ۴۵۰۵۸۱

در حالی که برخی اهالی ورزش و مسئولان از حضور محمد دادکان به عنوان یکی از گزینه های انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال نام می برند اما وی تاکید دارد که فضا برای بازگشتش به فوتبال مهیا نیست و قصد ندارد در انتخابات پیش روی این فدراسیون شرکت کند.

دادکان که شنبه شب مهمان برنامه ورزش از نگاه دو بود مروری داشت بر اتفاقاتی که در زمان ریاست چهار سال و سه ماهه اش در فدراسیون فوتبال افتاد و البته از شرایط فعلی فوتبال ایران نیز سخت گفت.

نخستین موردی که محمد دادکان به آن اشاره کرد بحث افزایش تعداد تیم های حاضر در لیگ برتر بود که وی در این خصوص گفت: همان زمان هم برخی ها اصرار داشتند که تعداد تیم های لیگ را اضافه کنیم اما ما این را قبول نکردیم و روی لیگ 16 تیمی اصرار کردیم. کمیته انتقالی هم این کار را نکرد اما بعداز آن مسئولان سازمان تربیت بدنی و فدراسیون فوتبال برای بازگردان صنعت نفت به لیگ برتر تعداد تیم ها را افزایش دادند.

16 تیمی هم برای لیگ ما زیاد است

دادکان افزود: برخلاف نظر برخی اهالی فوتبال من اعتقاد دارم که 16 تیم هم برای فوتبال ما زیاد است. فوتبال برای پیشرفت نیاز به امکانات دارد. ببینید ما چه امکاناتی را فراهم کرده ایم که از کنفدراسیون فوتبال آسیا انتظار داشته باشیم سهمیه های ما را حذف نکند. واقعیت این است که باید بپذیریم ما در فوتبال مان هیچ چیز نداریم.

رییس سابق فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که در زمان ریاست خود شما چقدر به بحث زیر ساخت ها در فوتبال اهمیت داده شد، گفت: ساخت و ساز کار من نیست. باید سازمان تربیت بدنی این کار را می کرد. شما بیایید ببینید آقایانی که شعار می دهند در چند سال اخیر به اندازه 60 سال گذشته ورزشگاه ساخته اند کدام ورزشگاه را کامل کرده اند و به بهره برداری رسانده اند. ورزشگاه یادگار امام تبریز 20 سال است نیمه کاره مانده، «نقش جهان» هم همینطور. بعد شعار می دهیم که ما ساخت و ساز کرده ایم.

وی با بیان اینکه این روزها هر جا می رود از او در مورد بازگشتش به فوتبال سوال می شود، خاطرنشان کرد: این سوال را خیلی ها از من می پرسند. من دوست دارم به کشورم خدمت کنم اما الان شرایط برای حضورم در انتخابات فراهم نیست. الان رییس شدن و رای آوردن خیلی سخت شده است. با این آدم ها کار کردن هم سخت است. وقتی اساسنامه در این مورد ایراد دارد و باید بروی از مجمع رای بیاوردی و البته به راحتی هم تغییر می کند، می بینید که شرایط فراهم نیست.

شش رقیب انتخاباتی داشتم

رییس پیشین فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که شما هم در انتخاباتی به عنوان رییس برگزیده شدید که بی رقیب بودید؟ گفت: اصلا اینطور نیست. من شش رقیب انتخاباتی دیگر هم داشتم که مجمع با رای بالایی بنده را به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب کرد. البته این را قبول دارم که سازمان تربیت بدنی همیشه از گزینه مورد نظرش حمایت می کند. الان هم فکر می کنم سازمان کاندیدای مورد نظرش را برای انتخابات فدراسیون پیدا نکرده است.

مگر علی آبادی و سعیدلو تخم دو زرده کردند؟

دادکان در پاسخ به این پرسش که ممکن است دوباره به ورزش برگردید، گفت: امروز رابطه ها تعیین می کنند که چه کسانی در ورزش باشند نه توانایی ها. مگر آقای علی آبادی و سعیدلو در ورزش تخم دو زرده کرده اند. زمانی که من را برکنار کردند هیچکس نپرسید چگونه برکنار شدید اما حالا همه می خواهند که من برگردم. همان موقع در آلمان بودم که بلاتر به من گفت برکنار شده‌ای. قبلا هم گفته ام آن موقع دادکان زمین نخورد بلکه ایران بود که زمین خورد.

وی در مورد نحوه برکناری اش، گفت: قبل از جام جهانی یک روز در دفترم نشسته بودم که آقایان عزیزالله محمدی، علیپور و غمخوار پیش من آمدند که گفتند که الان پیش آقای علی آبادی بودند و ایشان گفته بود به دادکان بگویید که حتی اگر در جام جهانی هم مدال بیاورد بازهم برکنار می شود البته بعدا دو نفر دیگر آمدند (شهنازی و رحمیی) و گفتند که آقای علی آبادی قسم خورده که او دادکان را برکنار نکرده و کار دولت بود. حالا هم که همان آدم ها و همان دولت سرکار است. من بیایم چکار؟

کی روش به درد فوتبال ایران می خورد

دادکان با انتقاد از اینکه فدراسیون فعلی بیش از اندازه به «کی روش» فضا داده است، گفت: «کی روش» مربی بزرگ و قابل احترامی است اما به گونه ای فضا را برایش فراهم کرده ایم که حالا او هم رییس فدراسیون است، هم نایب رییس ، هم سرپرست و کلا هر کاری می خواهد، می کند. با این حال اعتقاد دارم کی روش به درد فوتبال ایران می خورد. کسانی که ایشان را آوردند کار خوبی کردند.

وی در مورد تغییراتی که اخیرا در فدراسیون فوتبال صورت گرفته است، گفت: نواب رییس باید با رییس کاملا هماهنگ باشند چرا که این امر به نفع فوتبال کشور است و کمک می کند تا کارها بهتر جلو برود. در این مورد حق با آقای کفاشیان است. البته اعتقاد دارم که آقای کفاشیان تنها مدیر ورزشی در این فدراسیون است که چیزی از ورزش می داند بقیه که ورزشی نیستند. با این حال اعتقاد دارم حضور آقای کفاشیان در جای دیگر موثرتر خواهد بود.

رییس سابق فدراسیون فوتبال با انتقاد از حضور مدیران غیرورزشی در راس مدیریت باشگاه ها نیز گفت: یکی از مشکلات دیگر ما مدیرانی هستند که دلالی از آنها زاده می شود. متاسفانه به مدیران ورزشی اهمیت داده نمی شود و آنها حمایت نمی شوند. من احترام زیادی برای آقای رویانیان قائلم اما واقعیت این است که اگر به جای ایشان یک پرسپولیسی مدیر می شد آیا بازهم این حمایت ها صورت می گرفت؟ مطمئن باشید نه. کاری می کردند که زمین بخورد. اما حالا همه اختیاری به آقای رویانیان داده اند. متاسفانه برخی مدیران ما بیشتر به فکر منافع خودشان هستند تا منافع باشگاه و فوتبال.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها