دیروز: روز گذشته در مناطقی از کشور بارش‌های برف و باران را شاهد بودیم. با نفوذ هوای سرد به سواحل دریای خزر ضمن این‌که دمای هوا کاهشی چشمگیر داشت، بارش‌ها نیز شدت گرفت. حتی در برخی از مناطق زیبای ساحلی دریای خزر، آبگرفتگی موقتی معابر عمومی رخ داد. در سایر مناطق میهن افزایش موقتی ابر، بارش‌های پراکنده در ارتفاعات و وزش باد، پدیده چیره بود. در مناطقی که روز گذشته بارش برف رخ داد، یخ زدگی و مه آلودگی نیز به سایر پدیده‌های هواشناسی اضافه شد.
کد خبر: ۴۵۰۲۶۲

امروز: به نظر می‌رسد امروز بارش‌های پراکنده‌ای را در شمال شرق شاهد باشیم و بتدریج شاهد خروج جریان‌های ناپایدار از کشور خواهیم بود. امروز دمای هوا در شرق و شمال شرق کاهش دارد اما در سایر مناطق شاهد افزایش دما البته هنگام ظهر تا بعدازظهر خواهیم بود.

آینده نگری: به نظر می‌رسد تا اوایل هفته آینده بارشی را در سطح کشور شاهد نباشیم و اوضاع جوی به سمت نسبتا پایدار پیش خواهد رفت. خوشبختانه میزان آلودگی در شهرهای بزرگ و صنعتی در روزهای پایانی هفته حاد نخواهد شد.

وضع راه‌ها: امروز صبح به دلیل یخبندان و مه آلودگی در بیشتر جاده‌های کشور، بخصوص جاده‌های شمال غرب، غرب، نیمه شمالی، مرکزی، جاده‌های منتهی به رشته کوه‌های زاگرس و البرز و بخصوص جاده‌های شمال شرقی رفت و آمد به کندی انجام می‌شود. لازم است رانندگان با احتیاط دوچندانی حرکت کنند.

تصویر منتخب: در تصویری که برای امروز انتخاب کرده‌ایم، ابرهای کومولوسی را می‌بینید که روز گذشته آسمان مناطق مختلف و گسترده‌ای از کشور را فرا گرفته بودند. معمولا ظهور این ابرها در آسمان با وزش باد همراه است که این وزش باد در زمستان‌ها به صورت باد سرد نیز خواهد بود. این ابرها به صورت پراکنده بارش چندانی ندارند، اما در مناطق شمالی ایران از تجمع آنها بارش‌های خوبی رخ خواهد داد.

احسان مرادی/جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها