سفیر ایران در آلمان: بعد از یک مکاتبه دیگر ملاقات طرفین تنظیم خواهد شد

اعلام آمادگی ایران و 1+5 برای مذاکره

دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 در آینده نزدیک بعد از نامه دبیر شورای عالی امنیت ملی به رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار می‌شود و این درحالی است که اروپا برای این گفت‌وگو‌ها اعلام‌آمادگی کرده است.
کد خبر: ۴۴۹۵۷۰

علیرضا شیخ عطار سفیر ایران در آلمان با اعلام این خبر، درخصوص شکل‌گیری دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 گفت: مذاکرات در این زمینه در دست اقدام است و نامه‌نگاری‌هایی انجام شده و یک مکاتبه دیگر به زودی از طرف ما انجام می‌شود و بعد از آن ملاقات تنظیم خواهد شد.وی افزود: بزودی آقای جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی قرار است نامه‌ای به خانم اشتون، نماینده ارشد گروه 1+5 و مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بدهد تا مدالیته مذاکرات تنظیم شود و بعد از این مکاتبه جلیلی، مذاکرات جدید ایران و 1+5 انجام خواهد شد. پیش از این علی‌اکبر صالحی، وزیر خارجه ایران نیز در دیدار با معاون وزیر امور خارجه چین در تهران از آمادگی ایران برای ادامه گفت‌وگوهای هسته‌ای خبر داد. وی در این مورد به طرح گام‌به‌گام روسیه اشاره کرده بود.

به‌دنبال انتشار این خبر مایکل مان، سخنگوی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز از آمادگی این اتحادیه برای آغاز مذاکرات با ایران خبر داد و در پیامی الکترونیک به رویترز افزود: اتحادیه اروپا آمادگی دارد مذاکرات بدون پیش شرط و موثری را با تهران آغاز کند. آخرین نشست ایران و گروه ۵+۱ پیش از گزارش آژانس، در ژانویه ۲۰۱۱ در استانبول برگزار شد.

جلیلی در نامه‌ای در پاسخ به کاترین اشتون که توسط سفیران ایران در اتحادیه اروپا تسلیم دفتر وی در بروکسل شده بود، گفت: «از بازگشت شما به گفت‌وگو برای همکاری حول نقاط مشترک استقبال می‌کنم». وی احترام به حقوق ملت‌ها و پرهیز از به‌کارگیری فشار را دو پایه اساسی برای همکاری‌ها دانست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران با بیان این که «اقتدار، منطق و ابتکار عمل»، مبنای تعاملات ایران است، درباره ادامه گفت‌وگوها با 1+5، اظهار داشته است: به آنها رسما اعلام کردیم به‌مسیر گفت‌وگو برای همکاری برگردند.

سعید جلیلی دیروز در همایش سراسری سفرا و روسای نمایندگی‌های ایران در خارج کشور با اعلام این مطلب افزود: پیام‌های متفاوت غربی‌ها نشانه مشکلات و اختلافات درونی آنهاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها