دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تا پایان سال جاری کلان نقشه‌ مهندسی فرهنگی را تصویب می‌کنیم.
کد خبر: ۴۴۸۲۰۵

مخبر دزفولی با حضور در جلسه‌ کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که در کمیسیون تلفیق برگزار شده بود اظهار داشت: در حال حاضر در حال آماده سازی نهایی سند مهندسی فرهنگی هستیم.

به گفته‌ وی مقدمه‌ واجب برای تصویب این سند آن بود که تحلیل خوبی از وضع فرهنگی کشور و نیز صحنه‌ بین‌اللملی از نگاه ارزشی و اسلامی ارائه شود.

 دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این را ستا به بررسی موضوعاتی همچون ماهواره و تحولات جمعیتی اشاره کرد و گفت: گزارش آسیب شناسانه این موضوعات به زودی مطرح می‌شود و صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی آماده تصویب نهایی سند مهندسی فرهنگی خواهد بود.

وی با بیان این که کلان نقشه‌ مهندسی فرهنگی را تا پایان سال تصویب می‌کنیم اظهار داشت: در این نقشه سند سینما ،‌ تئاتر ، کتاب، موسیقی و نیز سند خانواده ، سند زنان و ازدواج در شورای عالی انقلاب فرهنگی و ذیل مهندسی فرهنگی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

مخبر دزفولی با بیان این که در حوزه‌ قرآن، سند و منشور قرآنی کشور تهیه شده است به رهنمودهای مقام معظم رهبری به شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: اهتمام به تهیه نقشه جامع علمی کشور، سند مهندسی فرهنگی، سند تحول نظام آموزشی از تاکیدات مقام معظم رهبری است.

به گفته‌ وی، در راستای این تاکیدات طی 5 سال گذشته در شورای عالی انقلاب فرهنگی فیلم‌های تحقیقاتی تشکیل شده است. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها