دبیر انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران گفت: استفاده طولانی مدت از کفش‌های پاشنه بلند می‌تواند سبب تشدید گودی کمر و ابتلا به کمر درد ‌شود.
کد خبر: ۴۴۶۷۲۷

سیداحمد رئیس‌السادات، در تشریح درد‌های ستون فقرات افزود: افزایش قوس کمر و افزایش قوز پشتی در ردیف اختلالات شایع ستون فقرات قرار می‌گیرند.

به گفته وی هرگونه افزایش یا کاهش در دامنه طبیعی قوس‌های ستون فقرات افراد را مستعد ابتلا به بیماری‌های مختلف سیستم عضله‌ای و اسکلتی می‌کند.

دبیر انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران با بیان این‌که برعکس این مساله هم امکان‌پذیر است و افزایش یا کاهش قوس‌های طبیعی ستون فقرات، خود می‌تواند ناشی از ناهنجاری و آسیب در سایر بخش‌های ستون فقرات، لگن یا زانو شود، ادامه داد: هر استرسی که بر زنجیره بیومکانیکی بدن وارد شود باعث می‌شود تغییراتی در قسمت‌های دیگر به وجود آید به عنوان مثال افزایش قوز پشتی ممکن است گودی کمر را تشدید کند.

رئیس‌السادات در پاسخ به این پرسش که آیا استفاده از کفش‌های پاشنه‌دار می‌تواند در بروز گودی کمر دخیل باشد، گفت: این مطلب از لحاظ علمی به‌طور کامل اثبات شده نیست ولی به‌طور کلی توصیه بر عدم استفاده مداوم از کفش‌های پاشنه بلند با ارتفاع بیش از 4 سانتی‌متر است./ فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها