وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران و روسیه مذاکراتی را برای خرید هواپیماهای کوتاه‌برد 100 نفره انجام داده‌اند که با توجه به سازگاری هواپیماهای روسی با اقلیم کشور، در صورت تایید سازمان هواپیمایی کشور خریداری خواهند شد.
کد خبر: ۴۴۵۶۴۱

علی نیکزاد در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در سفری که به روسیه داشتم مذاکره کرده و توافق کردیم که در صورت تایید سازمان هواپیمایی کشوری، بتوانیم هواپیماهای کوتاه‌بردی را که برای کشور ما مناسب است، خریداری کنیم.

وی با بیان این‌ که این هواپیماها برای ایرلاین خاصی خریداری نمی‌شود، گفت: همه ایرلاین‌هایی که توان خرید داشته باشند، می‌توانند از این هواپیماها استفاده کنند.

وزیر راه کوتاه‌برد بودن هواپیما‌ها را ویژگی مناسب برای سفرهای کوتاه یک تا 5/1 ساعته دانست و اظهار کرد: اختصاص تسهیلات به صورت ارز از صندوق توسعه ملی مشکلاتی داشت که حل شده است و با هر شرکت هواپیمایی که بخواهد اقدام به خرید هواپیما کند و نیاز به تسهیلات داشته باشد، همکاری می‌کنیم. مسوولان صندوق توسعه ملی نیز با اختصاص تسهیلات برای توسعه ناوگان هوایی موافق هستند.

نیکزاد در پاسخ به این سوال که آیا مشکل شرکت‌های هواپیمایی مبنی بر عدم قبول هواپیما به‌ عنوان ضمانت از سوی بانک‌ها حل شده است یا همچنان شرکت‌ها باید سند ملکی برای دریافت تسهیلات ارائه کنند، خاطرنشان کرد: بانک‌ها برای ارائه تسهیلات نیاز به ضمانت دارند و در صورتی که هواپیما بیمه شود، آن را به عنوان ضمانت قبول می‌کنند؛ زیرا اگر هواپیما بیمه نشود در صورت بروز سانحه پولی به بانک نمی‌رسد.

تداوم پروازهای تهران ـ لندن

در همین حال ، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از ممنوعیت سوختگیری هواپیماهای ایران ایر در فرودگاه شهر کنت انگلیس خبر داد و گفت: ممنوعیت سوختگیری هواپیماهای ایران ایر در این فرودگاه تاثیر چندانی در پروازهای این شرکت به لندن ندارد.

فرهاد پرورش در گفت‌وگو با مهر افزود: هواپیماهای ایران ایر که به مقصد لندن پرواز داشتند، در فرودگاه این شهر سوختگیری می‌کردند، اما از 7 دسامبر (پنجشنبه هفته گذشته) بنابر اعلام انگلیس، این فرودگاه نیز از سوخت‌رسانی به هواپیماهای هما منع شده است.وی با بیان این‌که ایران ایر مذاکراتی را با مسوولان این فرودگاه انجام داد تا بتواند سوختگیری را ادامه دهد، بیان کرد: این فرودگاه کوچک از طریق سوخت‌رسانی به هواپیماهای هما سود خوبی را به دست می‌آورد و نسبت به انجام این همکاری تمایل داشت، اما ظاهرا دلایلی مانع ادامه همکاری این فرودگاه شده است.مدیرعامل هما گفت: ممنوعیت سوختگیری هواپیماهای ایران ایر در این فرودگاه تاثیر چندانی در پروازهای این شرکت به لندن ندارد و این شرکت هواپیمایی همچنان پروازهای خود به لندن را ادامه خواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها