بازیگر نقش شهید تندگویان در سریال «جاودانگی» گفت: این سریال 2 سال پیش ساخته شد،‌ من در جریان این‌که چرا پخش آن طول کشید نیستم، اما احساس می‌کنم «جاودانگی» در زمان خوبی پخش شده و ارتباط خوبی با مردم برقرار کرده است.
کد خبر: ۴۴۴۸۲۹

محمدمتین اوجانی به ایسنا گفت: قبل از تولید سریال،‌ می‌خواستم بهترین بازخورد را از سوی خانواده شهید بگیرم. در صحبت‌هایی که با پسر و خانواده او داشتم متوجه شدم که آنها هم راضی هستند؛ این اولین و مهم‌ترین جنبه برای من بود. از سوی دیگر هر کسی که سریال را دیده از آن راضی است. جمع زیاد ی سریال را دیده‌اند که این برای من نقطه رضایت بود؛ به نظرم حس ارتباط مخاطبان با سریال برقرار شده است.

این بازیگر درباره انتخابش در نقش شهید تندگویان گفت: یکی از جنبه‌هایی که باعث انتخاب من شد‌، فیزیک بدنی و چهره‌ام بود. خانواده شهید هم روی این مساله تاکید زیادی داشتند‌؛ آنها مصر بودند علاوه بر شباهت ظاهری، از لحاظ اعتقادی و زندگی فردی هم بازیگر نقش شهید تندگویان به او نزدیک باشد. بعد از بحث‌هایی که در این زمینه مطرح شد‌، مهدی ـ پسر شهید ـ مرا تایید کرد و گفت او به پدرم شبیه‌تر است و دوست داریم او این نقش را بازی کند.

وی ادامه داد: چند بار هم با هم صحبت کردیم. پسر شهید گاهی سر کار می‌آمد و من ارتباط خوبی با او برقرار کردم و حضور او حس خوبی به من می‌داد. هرچند زیاد سرصحنه نمی‌آمد اما مواقعی که حضور داشت به من کمک می‌کرد و اطلاعات خوبی به من می‌داد.

اوجانی در پاسخ به این پرسش که تا چه حد توانسته به شهید تندگویان نزدیک شود، عنوان کرد: نزدیک شدن به چنین شخصیتی سخت است ولی روزی که فیلمنامه را خواندم طرز نگاه شهید تندگویان به زندگی برایم جذاب بود. ما از این نوع افراد کم داریم و همه درگیر مدرنیته و پشت میز نشینی و حفظ موقعیتشان هستند. من با خواندن فیلمنامه درگیر نوع نگاه شهید تندگویان شدم که چگونه ارتباط قلبی با قرآن و خدا برقرار کرده است؛ این‌که 11 سال در اسارت بوده و هیچ حرفی نزده، کار هر کسی نیست، حتی باورش هم برایم سخت بود و زمانی که فیلمنامه را می‌خواندم مو به تنم سیخ می‌شد.

اوجانی افزود: بعد از این‌که قرار شد در نقش شهید تندگویان بازی کنم، یکسری تحقیق کتابخانه‌ای و میدانی را انجام دادم. تحقیقات میدانی به صحبت با پسر و خانواده شهید محدود شد و در تحقیقات کتابخانه‌ای هم مقالات‌، کتب و مطالبی را که در اینترنت درباره شهید تندگویان نوشته شده بود، خواندم.

زمانی که وارد پروژه شدم، گفتم می‌خواهم ابتدا شخصیت این شهید را باور کنم و خودم را در جایگاه او قرار دهم تا این مساله خودش تبدیل به بازی شود. قصد نداشتم شیوه بازی خاصی را پیش بگیرم، بلکه بیشتر به حس و باور شهید تندگویان نزدیک می‌شدم و این‌که دنیا را چطور می‌دیده که این کارها را انجام می‌داده است.

بازیگر نقش تندگویان درباره حساسیت‌های بازی در نقش شخصیت‌هایی که در دنیای معاصر حضور داشتند، گفت:‌ هیچ اعتراضی به این کار نشده و چه بسا برعکس تمام بازخوردهایی که تا به حال داشتیم، رضایت‌بخش بوده و همه راضی بودند و من این مساله را به حساب سعادتی که از بازی در این نقش نصیبم شده، می‌گذارم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها