ایران نایب قهرمان معلولان جهان با 51 مدال

2 رکورد بی‌نظیر برای معلولان ایران

بازی‌های جهانی آیواز (معلولان ویلچری و قطع عضو) در شرایطی با نایب قهرمانی تیم ایران در امارات خاتمه یافت که سیامند رحمان در رشته وزنه‌برداری رکورد جدیدی به نام خود ثبت کرد و شاهین ایزدیار هم در شنا برای نخستین‌بار سهمیه ورودی پارالمپیک این رشته را برای ایران به ارمغان آورد.
کد خبر: ۴۴۴۶۱۸

در پایان این رقابت‌ها که در شارجه و با حضور 500 ورزشکار از 40 کشور جهان برگزار شد، ورزشکاران ایران در مجموع 51 مدال (20 مدال طلا، 22 مدال نقره و 9 مدال برنز) کسب کردند و بعد از چین در مکان دوم قرار گرفتند. این موفقیت در شرایطی حاصل شد که در رشته پاورلیفتینگ ایران صاحب 3 مدال طلا، 6 نقره و یک برنز، در رشته تیراندازی صاحب 3 مدال طلا و یک نقره، در رشته دوومیدانی صاحب 12 مدال طلا، 5 نقره و یک برنز و در رشته شنا صاحب 2 طلا، 10 نقره و 7 برنز شد. این در حالی بود که چینی‌ها با 52 مدال طلا،13 نقره و 4 برنز قهرمان این دوره از بازی‌ها شدند.

موفقیت تاریخی شنا

شاهین ایزدیار، ملی پوش 18 ساله شنا بعد از آن‌که نخستین رکورد ورودی بازی‌های پارالمپیک 2012 لندن را در تاریخ شنای معلولان ایران کسب کرد، دراین‌باره گفت: در ماده 100متر قورباغه با زمان یک دقیقه و 14 ثانیه و یک صدم ثانیه توانستم نخستین ورودی بازی‌های پارالمپیک را برای ایران کسب کنم که این رکورد باید به فدراسیون جهانی معلولان(آی پی سی) ارائه شود و آنها در صورت تایید نهایی یک سهمیه بازی‌ها را که نخستین سهمیه تاریخ شنای معلولان ایران خواهد بود، به ما اختصاص دهند.

وی یادآور شد: حضور در بازی‌های پارالمپیک حتی به صورت تماشاچی هم افتخار است، چه برسد به این‌که کسی در آن به عنوان ورزشکار شرکت کند. امیدوارم اگر این سهمیه به ایران اختصاص یافت، بتوانم نماینده خوبی برای کشورم باشم.

سیامند؛ قویترین مرد معلول دنیا

سیامند رحمان، وزنه‌بردار دسته فوق سنگین ایران که عنوان قوی‌ترین مرد معلول جهان را یدک می‌کشید در این رقابت‌ها وزنه 291 کیلویی را مهار کرد و رکورد قبلی جهان را که در اختیار خودش بود یک کیلوگرم ارتقا داد تا همچنان این عنوان را در اختیار داشته باشد. او در این باره گفت: شرایطم خیلی خوب بود و کاملا آماده بودم و از همین‌جا از همه کسانی که مرا در این روز تشویق کردند تشکر می‌کنم. این اولین بار بود که یک کیلو رکوردم را افزایش می‌دادم؛ چراکه پیش از این همیشه 5، 10 یا 20 کیلوگرم رکوردهایم را جابه‌جا می‌کردم.

سیامند رحمان در مورد برنامه‌های آینده‌اش گفت: سعی می‌کنم در بازی‌های پارالمپیک لندن هم برای ایران افتخارآفرین باشم. در آن بازی‌ها می‌خواهم رکورد خوبی ثبت کنم، البته تصمیم‌گیرنده مربیان هستند، اما امیدوارم حداقل اجازه دهند 300 کیلوگرم را بزنم.

قوی‌ترین مرد معلول جهان با تاکید بر این‌که رمز موفقیت او مغرور نشدن است، خاطرنشان کرد: در این سال‌ها که در خدمت تیم ملی بودم تمام تلاشم این بوده که غرور بر من غلبه نکند و سعی کردم هر مدالی که می‌گیرم با کار بیشتر اجازه ندهم غرور مرا تحت‌تاثیر قرار دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها