معاون فنی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، نسبت به شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان هشدار داد و افزود: متاسفانه این عارضه منجر به مرگ تعداد بسیاری از اردک‌های وحشی استان شده است.
کد خبر: ۴۴۴۲۹۵

به گزارش مهر، محمدرضا میرزایی با اشاره به این‌که در فصل شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان قرار داریم، گفت: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از پرندگان وحشی به پرندگان عادی سرایت کرده که به دنبال آن شاهد مرگ‌ومیر اردک‌های وحشی در مازندران بودیم.

وی با اعلام این‌که در مازندران، چندین کانون آلوده آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را در ساری، آمل، محمودآباد و جویبار شناسایی کرده بودیم، افزود: این آلودگی در سطح پرندگان خانگی و مرغ‌های صنعتی بوده است.

میرزایی با بیان این‌که استا‌ن‌های همجوار مازندران نظیر کرج، ورامین، گیلان و گلستان در وضعیت اضطراری این بیماری به سر می‌برند، گفت: برای انجام مراقبت‌های اولیه بهداشتی در سطح مرغداری‌ها چندین نشست با مسوولان جهاد کشاورزی و دامپزشکی برگزار شده تا مراحل پاکسازی پرندگان آلوده بدرستی انجام شود.

معاون فنی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به این‌که نگرانی در مورد تغییر انواع بیماری و تغییر ژنتیکی این بیماری و تبدیل آن به ویروس جدید وجود دارد، تصریح کرد: تاکنون گزارشی از ابتلای این بیماری از انسان به حیوان گزارش نشده است.

میرزایی با بیان این‌که اگر این بیماری منتقل شود تا 40 درصد مرگ‌ومیر انسان‌ها را به همراه دارد، گفت: مراقبت‌های بهداشتی و آموزشی مهم‌ترین اصل در برابر مصون ماندن از این ویروس است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها