در تاسوعا و عاشورای حسینی فیلم هایی چون روز واقعه ،مختارنامه، صحرای کربلا،اسب، سقا، خورشید نینوا و حبیب پخش می شود

تلویزیون فیلم‌های عاشورایی را قاب می‌گیرد

فیلم‌های سینمایی‌ و تلویزیونی «مختارنامه»، «پیش خواهد آمد»،‌ «بچه‌های ابری»، «صحرای کربلا»،‌ «حبیب»، «روز واقعه»،‌ «اسب»، «دیگر تنها نیستم»، «سقا»، «باران نم نم»، «توکل»، «خورشید نینوا»، «برنده بازی» و «تفاخر» در ایام سوگواری شهادت سرور و سالارشهیدان‌ حضرت امام حسین‌(ع)، ازشبکه‌های سیما پخش می‌شود.
کد خبر: ۴۴۴۲۲۷

شبکه یک

مختارنامه ـ دوشنبه و سه‌شنبه ساعت 30/15

پیش خواهد آمد ـ سه‌شنبه ساعت 22

به گزارش روابط عمومی سیما، قسمت اول و دوم فیلم «مختارنامه» به کارگردانی داوود میرباقری دوشنبه و سه‌شنبه 14 و 15 آذرماه ساعت 30/15 مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی، ازشبکه یک سیما روی آنتن می‌رود.

«مختارنامه» روایتگر زندگی یکی ازشخصیت‌های بزرگ تاریخ شیعه یعنی مختاربن ابوعبیده ثقفی است که پس از واقعه جانسوز عاشورا به خونخواهی از حضرت سیدالشهدا(ع) برخاست و در سال 66 هجری قیام خود را آشکار کرد.

فیلم تلویزیونی «پیش خواهد آمد» هم سه‌شنبه ساعت 22 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

داستان فیلم در مورد غلام، آوا و بهنام است که 2 روز مانده به تاسوعا، در زندگی هرکدامشان گره‌ای می‌افتد. سیامک صفری، یکتا ناصر، جواد عزتی و شیوا ابراهیمی در فیلم تلویزیونی «پیش خواهد آمد» به کارگردانی بهروز شعیبی ایفای نقش کرده‌اند.

شبکه 2

بچه‌های ابری ـ دوشنبه ساعت 30/17

صحرای کربلا ـ سه‌شنبه ساعت 30/17

فیلم تلویزیونی «بچه‌های ابری» به کارگردانی سیدجمال حاتمی و تهیه‌کنندگی رضا جودی، فردا ساعت 30/17 از شبکه دوسیما پخش می‌شود.

داستان این فیلم تلویزیونی که با موضوع ایام سوگواری محرم ساخته شده، قصه دختر و پسر خردسالی را روایت می‌کند که در دوره قبل از انقلاب همراه پدران خود در مراسم سوگواری سیدالشهدا(ع) شرکت می‌کنند. در این بین، ساواک قصد دارد افرادی را که در حال پخش کردن اعلامیه هستند دستگیر کند.

انیمیشن «صحرای کربلا» هم سه‌شنبه ساعت 30/17 از شبکه دوسیما پخش خواهد شد.

به علت فتنه‌انگیزی‌های معاویه، حضرت علی(ع) مرکز خلافت را از مدینه به کوفه منتقل می‌کند. بعد از شهادت امام علی(ع) معاویه بساط حکومتش را در شام می‌گستراند. امام حسین(ع) همراه امام حسن(ع) به مدینه برمی‌گردد. پس از شهادت امام حسن(ع)، امام حسین(ع) جلسات وعظ بیشتری در حرم نبوی برگزار می‌کند. در همین هنگام از شام خبر می‌رسد که معاویه از دنیا رفته است.

انیمیشن «صحرای کربلا» به کارگردانی محمد یقضان، ساخته شده است.

شبکه 3

حبیب ـ دوشنبه ساعت 19

روز واقعه ـ سه‌شنبه ساعت 19

فیلم تلویزیونی «حبیب» به کارگردانی داریوش یاری نیز فردا ساعت 19 از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

داستان فیلم تلویزیونی«حبیب» در مورد جوان فقیری به نام حبیب است که برای رسیدن به ثروت بیشتر به کار قاچاق روی می‌آورد. او دستگیر شده، به زندان می‌افتد و به اعدام محکوم می‌شود. در زندان حبیب پی می‌برد که قانونی وجود دارد که اگرموفق به حفظ قرآن شود، می‌تواند از طناب‌دار بگریزد. بنابراین شروع به یادگیری قرآن می‌کند.

همچنین فیلم سینمایی «روز واقعه» به کارگردانی شهرام اسدی و تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته سه‌شنبه ساعت 19 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

عبدالله ، جوان نصرانی که تازه اسلام آورده است پس از37 بارخواستگاری از راحله دختر زید از بزرگان عرب پاسخ مثبت می‌شنود. مراسم ازدواج برگزار می‌شود، اما در همان لحظه مسافری از کوفه خبر می‌آورد که برای امام حسین(ع) و یارانش اتفاقاتی افتاده است.

علیرضا شجاع‌نوری، لادن مستوفی و عزت‌الله انتظامی از بازیگران اصلی فیلم سینمایی «روز واقعه» هستند.

شبکه 4

اسب ـ فردا ساعت 30/20

دیگر تنها نیستم ـ سه‌شنبه ساعت 30/20

فیلم تلویزیونی « اسب» به کارگردانی و نویسندگی بابک محمدی هم فردا ساعت 30/20 روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

مردی اسب سفید گروه تعزیه را که پیر شده خریداری می‌کند، تا آن را به یکی از دوستانش بدهد، ولی زمانی که به خانه دوستش برای تحویل اسب می‌رود او را پیدا نمی‌کند و در راه بازگشت به شکل عجیبی دچار حادثه‌ای می‌شود و اسب فرار می‌کند. در ادامه پسر جوانی که با همسرش در جاده تصادف کرده و دچار بیماری روحی ـ روانی شده است، اسب را در پشت منزل مادرش پیدا می‌کند.

فیلم تلویزیونی «دیگر تنها نیستم» نیز به کارگردانی محمدعلی طالبی ساعت 30/20 از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد.

داستان این فیلم با بازی اکبر زنجانپور در مورد پیرمردی 70 ساله است. او پس از سال‌ها کار در رستوران به علت پیری و لرزش دست‌هایش بیکار می‌شود. در همین اوضاع و احوال مجبور می‌شود، تمام اندوخته‌هایش را برای عمل دخترش هزینه کند. بنابراین به هر دری می‌زند تا کار جدیدی پیدا کند، اما موفق نمی‌شود. سرانجام تصمیم می‌گیرد با ماشین کهنه و قدیمی‌اش درسطح شهر مسافرکشی کند.

شبکه تهران

سقا ـ فردا ساعت 30/8

باران نم‌نم ـ فردا ساعت 30/13

توکل ـ فردا ساعت 30/21

خورشید نینوا ـ سه‌شنبه ساعت 30/8

برنده بازی ـ سه‌شنبه ساعت 30/13

تفاخر ـ سه‌شنبه ساعت 30/21

انیمیشن «سقا» نیز فردا ساعت 30/8 صبح در قالب برنامه «تماشاخانه» از شبکه تهران پخش می‌شود.

فیلم تلویزیونی «باران نم‌نم» هم به کارگردانی احمد معظمی و تهیه‌کنندگی اکبرتحویلیان فردا ساعت 30/13 از شبکه تهران پخش خواهد شد.

داستان این فیلم با بازی حسن اسدی، سیروس میمنت، حمید یزدانی، سعیده عرب، لیلا عزیزی و محبوبه تقویت در مورد سرمه دختر 16 ساله‌ای است که با پدرش زندگی می‌کند. پدرش امیر پیرایش راننده اتوبوس بین شهری است که روزها یک سرویس به رشت مسافر می‌برد و شب‌ها به منزل برمی‌گردد. فیلم تلویزیونی «توکل» نیز به کارگردانی داریوش بابائیان و تهیه‌کنندگی سیامک خواجه‌وند ساعت 30/21 فردا روی آنتن شبکه تهران می‌رود.

فردی که هرساله در روز تاسوعا نذر دارد مشکلات عدیده‌ای برایش به وجود می‌آید که مجبور می‌شود با پس‌اندازی که برای نذری در نظر گرفته گره از کار چند نفر باز کند.

انیمیشن «خورشید نینوا» هم سه‌شنبه ساعت 30/8 صبح در قالب برنامه «تماشاخانه» از شبکه تهران پخش می‌شود.

فیلم تلویزیونی «برنده بازی» هم به کارگردانی احمد معظمی و وحید میهن‌دوست و تهیه‌کنندگی اکبرتحویلیان ساعت 30/13 سه‌شنبه روی آنتن شبکه تهران می‌رود.

صادق و فریبا زوج جوانی هستند که با فرزندشان امیرعلی در یک خانه محقر زندگی می‌کنند. صادق بیکار شده است، از طرفی دوستش مجید که مغازه‌داری در حال ورشکستگی است به او پیشنهاد شراکت می‌دهد. صادق برای تهیه پول تصمیم می‌گیرد که خانه‌شان را بفروشد ولی فریبا مخالفت می‌کند.

فیلم تلویزیونی «تفاخر» هم ساعت 30/21 از شبکه تهران پخش می‌شود.

داستان فیلم در مورد آدم خیری است که به خاطر جاه‌طلبی و خودنمایی کار خیری انجام می‌دهد اما در طول داستان پی به اشتباهات خود می‌برد و می‌کوشد کارش را اصلاح کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها