جمهوریخواهان شمشیرشان را تیز کرده‌اند

ناکامی‌های اوباما در برابر چین

طی روزهای اخیر، جمهوریخواهان و رقبای اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، موضوع شکست سیاست‌های اقتصادی اوباما در برابر چین را به اهرم اصلی خود در مبارزات انتخاباتی تبدیل کرده‌اند.
کد خبر: ۴۳۹۸۱۱

به گزارش واشنگتن پست، در حالی که تنور انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 آمریکا در حال گرم تر شدن است و دولت اوباما در برگرداندن اوضاع اقتصادی به حال عادی در دور باطل به سر می‌برد، جمهوریخواهان به دنبال اتخاذ مواضع شدیدتر علیه چین هستند تا از ضعف دولت اوباما در مقابله با قدرت رو به افزایش این کشور برای افزایش آرای خود استفاده کنند.

در اولین مرحله از مبارزات انتخاباتی آمریکا، چین به یکی از کلیدی ترین مباحث نامزدهای انتخابات و همچنین به یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های ذهنی آنها تبدیل شده است.

لایحه بازنگری ارزی یوان که برای تنبیه چین توسط کنگره در نظر گرفته شده است حکایت از اقدامات شتاب زده آمریکایی‌ها علیه چین دارد.

میت رامنی فرماندار سابق ایالت ماساچوست و نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این رابطه گفت: چینی‌ها به دنبال آسیب رساندن به ما هستند و ما باید این موضوع را سریعا تشخیص دهیم.

وی گفت: اگر من انتخاب شوم در روز اول کاری خود در کاخ سفید اقدامات تنبیهی شدیدی را برای کنترل نرخ ارز چین اتخاذ خواهم کرد.

رامنی در مصاحبه خود با واشنگتن پست چینی‌ها را متهم به سرقت مالکیت فناوری آمریکایی‌ها و جلوگیری از ورود شرکت‌های آمریکایی به چین و همچنین هک کردن کامپیوترهای آمریکایی‌ها کرد.

جان هانتسمن جمهوریخواه و سفیر سابق آمریکا در پکن نیز گفت: چین بازار اقتصادی خود را به روی آمریکا بسته است. هانتسمن که تا ماه آوریل سفیر آمریکا در پکن بود در حالی ماموریت خود را به پایان رساند که اظهاراتش در مورد مقامات چینی موجب افزایش تنش بین آمریکا و چین شد.

ریک سانتوروم سناتور جمهوریخواه سابق سنا نیز با اشاره با چالش نظامی و اقتصادی میان آمریکا و چین با صراحت گفت: من می‌خواهم به چین ضربه بزنم.

میچل بیچمن جمهوریخواه نیز چین را متهم به کور کردن ماهواره‌های آمریکا با استفاده از لیزر کرد.

موضوع چین به یکی از بحث‌های اصلی رقبای انتخاباتی اوباما تبدیل شده است و در این میان مباحث نظامی میان دو کشور و همچنین چالش نرخ ارز، مبارزات انتخاباتی آمریکا را تحت تاثیر قرار داده است.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها