با اشاره به موضوع تحول ساختار سیاسی کشور

ضرغامی: روح سخنان رهبری درک نشد

رئیس سازمان صدا و سیما در اولین همایش ملی آموزش در ایران 1404 گفت: اقدامات عملی و تئوریک به صورت مستقل در دستگاه‌های مختلف کشور انجام شده که برخی از آنها قابل تحسین است، ولی به نظر می‌رسد با توجه به سند چشم‌انداز هنوز پلان عمومی آموزش در کشور طراحی نشده است. به گزارش جام‌جم، عزت‌الله ضرغامی این موضوع را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: براساس این مهندسی جامع می‌توان قطعات پازل شبکه آموزشی در کشور را طراحی و بر حسن اجرای آن نظارت کرد.
کد خبر: ۴۳۸۳۳۲

رئیس سازمان صدا و سیما با توجه به اهمیت نظریه‌پردازی در حوزه‌های مختلف فکری گفت: رهبر معظم انقلاب گستره وسیعی از نوآوری در ساختار سیاسی کشور را مطرح کردند که در چارچوب آرمان‌ها و اصول ثابت انقلاب قابل بحث و بررسی است ولی ظاهراً به روح فرمایش ایشان کمتر توجه شد و جریان‌های مختلف هرکدام برداشت خاصی از این موضوع کردند که با پیام اصلی آن سخنرانی منافات داشت.

ضرغامی با اشاره به اقدامات رسانه ملی در حوزه آموزش مستقیم و غیرمستقیم گفت: سیستم پیشرفته IPTV به صورت آزمایشی در تهران راه‌اندازی شده که با تکمیل آن امکان جستجو و بازگشت به برنامه‌های قبلی شبکه‌ها به صورت دقیق فراهم شده است.وی افزود: این قابلیت بالا نقش مهمی در ایجاد ظرفیت‌های جدید برای استفاده از برنامه‌های آموزشی رسانه ملی دارد.

رئیس رسانه ملی با برشمردن برخی چالش‌های فراروی صدا و سیما در آموزش‌های اجتماعی مورد نیاز اقشار مختلف جامعه گفت: باید با درک صحیح این نیازها و بدون تنگ‌نظری و برداشت‌های قشری و با بهترین شیوه‌های متعهدانه و حرفه‌ای به این نیازها پاسخ گفت.

چرخه تولید علم آغاز شده است

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمدرضا مخبردزفولی هم در این همایش گفت: اگر در اجرای اهداف سند چشم‌انداز دچار یاس و ناامیدی شویم و محافظه‌کاری کنیم به هدفمان نمی‌رسیم.

مخبرذزفولی بر استفاده از ظرفیت‌های فراوان کشور در رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز تاکید کرد و گفت: تجربه تدوین نقشه راه علمی کشور را داریم که در اجرای آن 3000 استاد دانشگاه و700 مجموعه تحقیقاتی و دانشگاهی حضور داشتند.

وی گفت: هم‌اکنون چرخه تولید علم و رساندن آن به تجاری‌سازی و تولید محصول با برنامه آغاز شده است و اگر هدف در آموزش، تولید علم همراه با افزایش توان نخبگانی و تفکری کشور باشد و تولید فناوری و گسترش مرزهای دانش و تولید ثروت و اقتدار را به دنبال داشته باشد، آن آموزش هدفمند است.دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: بخش‌هایی بدون داشتن مجموعه‌ای مدون و دورنمای مشخص در بخش آموزش تلاش می‌کنند که این تلاش‌ها اگرچه در برخی موارد ممکن است اثرگذار باشد، اما نمی‌تواند تحول‌آفرین باشد.

رسیدگی به مسائل حوزه آموزش باید به مطالبه همگانی تبدیل شود

عبدالحسین روح‌الامینی، دبیر همایش ملی آموزش در ایران 1404 هم در سخنانی گفت: تلاش ما بر این است تا با شبکه‌سازی و برقراری ارتباط میان نخبگان، رسیدگی به مسائل آموزش کشور را در افق چشم‌انداز به یک مطالبه همگانی تبدیل کنیم.

به گزارش فارس، روح‌الامینی تاکید کرد: پژوهش نقش کلیدی و بسیار مهمی را در توسعه علم و فناوری بازی می‌کند و از سوی دیگر پیوند بسیار مستحکمی با موضوع آموزش دارد؛ لذا باید مساله آموزش برای رسیدن به افق چشم‌انداز 1404 مورد توجه جدی قرار گیرد.

دبیر همایش آموزش 1404 اظهار امیدواری کرد که با حضور پرشور صاحبنظران حوزه آموزش از رشته‌های مختلف و برقراری یک گفتمان بین‌رشته‌ای در این همایش، گام اول را در ایجاد شبکه متفکران آموزش و پژوهش در راستای اهداف چشم‌انداز 1404 برداریم.

در دانشگاه‌های کشور، اصالت ایرانی غالب نیست

کامران دانشجو، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم در این همایش با اشاره به درس علوم انسانی که جزو اصلی‌ترین علوم است، گفت: علوم انسانی هدف و راه رسیدن به هدف را مشخص می‌کند، ولی متاسفانه در محتوا و ظواهر ما مقلد محض شدیم و علوم انسانی ما ترجمه آنها شد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که قبل از انقلاب خواسته مسوولان باعث شد آموزش عالی دانشگاه‌های ما مقلد محض شود، تصریح کرد: بر این اساس چیدمان و طراحی کلاس‌ها، آموزش، محیط آموزشی و پژوهشی کپی‌برداری و مقلد محض از دانشگاه‌های غربی شد.

وی با بیان این‌که در دانشگاه‌های کشور اصالت ایرانی غالب نیست و مناسبتی با فرهنگ ایرانی ـ اسلامی ندارد، ‌تاکید کرد: در واقع چه در محتوا و چه در ظواهر اصالت ایرانی ـ اسلامی دیده نمی‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها