سایه خبر

عضو یت متهم سناریوی آمریکا در منافقین

مهر نوشت: براساس اخبار به دست آمده از منابع موثق، پلیس بین‌الملل (اینترپل) اطلاعات جدیدی در مورد فردی به دست آورده که از او به عنوان متهم ردیف دوم در طرح ادعایی و موهوم ترور سفیر عربستان یاد شده است. این فرد با نام‌های علی، غلام و غلامحسین شکوری، از اعضای اصلی سازمان مجاهدین خلق است که طی سال‌های متمادی با استفاده از گذرنامه‌های ایرانی و سایر اسناد هویتی جعلی بین کشورهای مختلف تردد کرده است. این اطلاعات از جمله شامل جزئیات یکی از گذرنامه‌های نامبرده صادره از واشنگتن است.
کد خبر: ۴۳۵۸۴۲

براساس این اطلاعات، شکوری در کشورهای مختلف تردد داشته و آخرین بار در واشنگتن و پس از آن در پادگان اشرف ـ مقر نظامی منافقین ـ در عراق مشاهده شده است. پلیس اینترپل شماری زیادی از اعضای این سازمان تروریستی را قبلا تحت تعقیب قرار داده است. براساس رویه اینترپل، اطلاعات جدید در مورد متهم ردیف دوم، باید بلافاصله در اختیار اینترپل آمریکا قرار داده شود.

پالیزدار بازداشت شد

در حالی که هفته گذشته اخباری از حضور عباس پالیزدار در سطح جامعه منتشر شده بود، آینده نوشت: پالیزدار که سال گذشته به موجب حکم دادگاه تجدیدنظر استان تهران از اتهام اقدام علیه امنیت کشور تبرئه شده بود، برای تحمل 5 سال حبس بابت اتهامات دیگرش (شامل افشای اسناد محرمانه و خیانت در امانت و افترا) ساعت 11 دوشنبه شب توسط تیم ویژه عملیات دادستانی دستگیر شد. جواد پالیزدار برادر عباس پالیزدار نیز در گفت‌وگو با فارس، با بیان این‌که تقریبا همه شکات شکایت خود را پس گرفته‌اند، تاکید کرد: تنها یکی از شکات، شکایت خود را از عباس پالیزدار پس نگرفته است.

الدستور: آمریکا دروغگوست

روزنامه الدستور در تحلیل با عنوان «واشنگتن و تهران... دروغ‌ها و واقعیت‌ها» نوشت: باور کردن روایت آمریکایی درباره تصمیم ایران برای ترور سفیر عربستان در واشنگتن دشوار است چرا که این اقدام تماما کودکانه است و باور کردن این که کشوری در حد و اندازه ایران، ممکن است در آن دخالت داشته باشد، دشوار است. نویسنده سپس این سوال را طرح می‌کند که: آیا عقلانی است که سیاستمداران آمریکایی تا این حد سبکسر و فرصت‌طلب باشند که کشورشان را بنا به دلایل انتخاباتی یا براساس انگیزه‌هایی نظیر سرپوش نهادن بر ناکامی‌های سیاسی و اقتصادی آمریکایی‌ها، بر پایه آنچه در بیانیه ایران آمده است، وارد یک بحران جدی و خطرناک کنند؟ الدستور تصریح می‌کند: تاریخ آمریکا، جدید و نه قدیم، موجب می‌شود که ما متوسل شدن به این ترفندهای کوچک را دور از انتظار ندانیم. مگر کالین پاول در سازمان ملل و در برابر دیدگان جهانیان، دروغ‌ها و داستان‌های ساختگی در مورد تلاش عراق برای دستیابی به سلاح‌های کشتار جمعی و داشتن روابط با شبکه القاعده و تروریسم جهانی را سر هم نکرد، چرا باید باور کنیم که ادله و براهین واشنگتن این بار با ادله و براهین پاول متفاوت است؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها