اوسامو سوزوکی،‌ رئیس شرکت خودروسازی سوزوکی هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد به همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت خودروسازی فولکس‌واگن خاتمه دهد. او علت اتخاذ چنین تصمیمی را نگرانی در مورد کاهش مبادلات تکنولوژیکی و پروژه‌های مشترک بعلاوه خودرائی شرکت فولکس واگن می‌داند. مدیر اجرایی شرکت سوزوکی معتقد است 2 کمپانی باید به جای طعنه‌زدن و اتهام بستن‌های تجاری به یکدیگر، با لبخندی دوستانه و به شکل مسالمت‌آمیز از هم جدا شوند.
کد خبر: ۴۳۵۶۵۳

در کنفرانس داغ خبری روز شنبه شرکت فولکس مورد حمله اساسی قرار گرفت تا آنجا که اوسامو سوزوکی، شریک تجاری‌اش را به غل و زنجیر تشبیه و عنوان کرد که شرکت فولکس رفتار پخته و معقولانه‌ای در قبال همکاری مشترک آنها نداشته است.

یاسوهیتو هارایاما، نایب رئیس اجرایی شرکت سوزوکی و مسوول مذاکرات با شرکت فولکس واگن معتقد است که اتهام شرکت فولکس مبنی بر تخطی کردن سوزوکی از قرارداد فی‌مابین به معنای اعلان جنگ واقعی است و تحت چنین شرایطی، ادامه همکاری مسالمت‌آمیز غیرممکن است.

در ادامه جنگ لفظی بین 2 کمپانی، شرکت فولکس اعلام کرد که تصمیم شرکت سوزوکی مبنی بر خرید موتورهای دیزل از کمپانی فیات پا گذاشتن بر قرارداد منعقد شده بین شرکاست.

مدیر اجرایی سوزوکی می‌گوید تصمیم به قطع همکاری با فولکس ربطی به اتهام آنها مبنی بر خرید موتورهای دیزل توسط ما از شرکت فیات ندارد بلکه علت اصلی، تبلیغاتی است که این شرکت برای سرمایه‌گذاران کرده و تاثیر منفی بر سیاست‌های کاری و مالی شرکت ما داشته است.

آنها طی گزارش‌هایی به سهامداران گفته‌اند که در حال بازنگری روابط با شرکت ما هستند. از طرفی، مایکل برندل سخنگوی شرکت خودروسازی فولکس‌واگن می‌گوید که شرکت متبوعش هیچ تصمیمی مبنی بر فروش یا کاهش سهام خود در شرکت سوزوکی ندارد بلکه شرکت سوزوکی با عقد قرارداد خرید موتور از فیات به‌طور ضمنی خواستار قطع رابطه با ما شده است.

سال 2009 قرارداد همکاری بین 2 شرکت مبنی بر مشارکت در تولید خودروهای الکتریکی،هیبریدی و گسترش بازار فروش بسته شد اما اکنون و پس از گذشت حدود 2 سال هنوز هیچ پروژه مشترکی بین این دو کمپانی خودروسازی انجام نشده است.

autoweek / مترجم: آتنا حسن‌آبادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها