نماینده کرمانشاه : دشمنان آب در هاون می‌کوبند

واکنش نمایندگان به گزارش ضد ایرانی احمد شهید

اتهام‌زنی‌ها و ادعاهای واهی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران همچنان ادامه دارد و این بار ردپای آن در نخستین گزارش رسمی گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر دیده می‌شود، در شرایطی که هنوز 5 روز بیشتر از سناریوی از پیش طراحی شده اتهام به یک ایرانی برای ترور سفیر عربستان سعودی در واشنگتن نگذشته است، این بار احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور مربوط به حقوق بشر در ایران با انتشار گزارشی توهم‌آمیز، به سیاه‌نمایی اوضاع در ایران پرداخته است.
کد خبر: ۴۳۵۲۸۳

این گزارش که در 6 فصل تقسیم‌بندی شده به نحوه رفتار با فعالان جامعه مدنی، آزادی اجتماعات، حقوق زنان، اقلیت‌های مذهبی، اعدام و در نهایت زندان به خاطر ارتباط با نهادهای خارجی می‌پردازد.

از سوی دیگر ظاهرا آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز براساس گزارش روزنامه فرانسوی فیگارو به نقل از دیپلمات‌های غربی قصد دارد در گزارش فصلی خود در ماه نوامبر (آبان‌ماه)‌ درباره برنامه هسته‌ای ایران به موضوع ثابت نشده ماهیت نظامی برنامه هسته‌ای کشور بپردازد و از آن انتقاد کند.

انتشار این گزارش‌ها در چند روز اخیر و گذاشتن این اتفاقات در کنار یکدیگر نشان می‌دهد که سردمداران آمریکایی با گذاشتن پازل‌های مختلف در کنار یکدیگر در حال تکمیل سناریویی علیه ایران هستند که از پیش آن را طراحی کرده‌اند.

در این خصوص دکتر عوض حیدرپور نماینده شهرضا و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «جام‌جم» با اشاره به سناریوهای متعدد آمریکا علیه ایران، طرح مباحث حقوق بشری را یک داستان قدیمی دانست و گفت: سازمان ملل نیز همداستان با آمریکایی‌ها در جهت رسیدن به اهداف این کشور، قصد دارد پازل‌های سناریوی آمریکا را تکمیل کند.

وی با اشاره به این گزارش که در آن نحوه فعالیت فعالان جامعه مدنی و سیاسی دچار مشکل شده است، افزود: جامعه مدنی ایران تمام ملت کشور هستند، در بحث فعالان دانشجویی، هنرمندان و روزنامه‌نگاران که تعداد آنها بیش از 2 میلیون نفر است باید در مورد همه، نه در مورد چند فرد انگشت‌شمار صحبت شود.

این نماینده مجلس با تاکید بر بیداری اسلامی منطقه، و انقلاب‌ها و خیزش‌های به وجود آمده تصریح کرد: ما در آستانه ایام حج هستیم و آمریکایی‌ها از این هراس دارند که این خیزش در آستانه انجام این فریضه دینی دامن تمامی کشورها از جمله عربستان را بگیرد. لذا با طراحی سناریوهای مختلف قصد دارند به تخریب چهره کشوری بپردازند که سرمنشا این تحولات بوده است.

وی طرح بعدی سناریوی آمریکا علیه ایران را گزارش فصلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دانست و گفت: آمریکا قصد دارد مباحث صلح‌آمیز هسته‌ای کشور را با ماهیت نظامی آلوده کند و از آژانس بخواهد که گزارشی را در راستای اهداف این کشور طراحی کند.

حیدرپور افزود: از این رو مردم و مسوولان باید با دقت این دسته از تحرکات به هم پیوسته را رصد کرده و با دیپلماسی رسمی و عمومی فعال در برابر این توطئه‌ها به روشنگری پرداخته و با تحکیم انسجام در برابر آنها مقاومت کنند.

وی تصریح کرد: نتیجه این اقدامات مسلما به نفع آمرین و عاملین آن نخواهد بود و ملت ایران چنانچه مقام معظم رهبری فرمودند بدون عقب‌نشینی از آرمان‌ها به راه پرفضیلت و الهام‌بخش خود در دنیا ادامه خواهد داد. محمد کرمی‌راد نماینده کرمانشاه نیز بحث حقوق بشر را یکی از سناریوهای آمریکا علیه ایران دانست و گفت: آمریکا در مورد ایران دستور کارهای مهمی را دنبال می‌کند و به این منظور اهداف خاصی را طراحی کرده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به در اختیار داشتن غول‌های رسانه‌ای توسط آمریکا افزود: این کشور با تبلیغات گسترده و تحت تاثیر قرار دادن ملت‌ها قصد دارد با هر شیوه‌ای تاثیرات انقلاب‌های منطقه‌ای را که محوریت آن با جمهوری اسلامی ایران بوده تحت شعاع قرار دهد و نقش و تاثیر نظام جمهوری اسلامی ایران را در بحث بیداری اسلامی کم‌رنگ کند.

کرمی‌راد گفت: گزارش این گزارشگر مستند نیست و محلی از اعراب ندارد و این اقدام آنها نیز مانند موارد مشابه مانند آب در هاون کوبیدن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها