تحقیقات نشان داد زوج معتاد کودک 3 ساله‌ خود را نیز فروخته‌اند

نجات 2 کودک از اسارت والدین معتاد

زوج معتاد شهریاری که 2 فرزند خردسالشان را شکنجه داده و آنها را در شرایط نامناسب نگهداری می‌کردند، تحت تعقیب قرار گرفتند که در نتیجه آن پدر کودکان دستگیر شد و جستجوها برای یافتن و دستگیری همسر معتادش ادامه دارد.
کد خبر: ۴۳۵۰۷۱

با تحقیق از متهم ـ پدر معتاد ـ معلوم شد او دختر 3 ساله دیگرش را چند ماه پیش به یک زوج نابارور فروخته است.

به گزارش «جام‌جم»، چند روز پیش زنی با اورژانس اجتماعی 123 شهریار از توابع استان تهران تماس گرفت و از شکنجه شدن 2 کودک همسایه‌اش در محله‌ای در جنوب شهر از سوی والدین معتادشان خبر داد.

به دنبال این تماس، مددکاران اورژانس اجتماعی عازم محل شدند و در تحقیق از همسایه‌ها معلوم شد زن و مرد جوانی که معتاد هستند، کودکان خود را در خانه حبس کرده و آنها را بشدت کتک می‌زنند و وضعیت بهداشتی بچه‌ها بسیار نامناسب است. وقتی صاحبخانه در را برای مددکاران باز نکرد، یکی از آنها با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و از ماموران کمک خواست.

2 کودک در شکنجه‌گاه والدین معتاد گرفتار بودند

ماموران انتظامی شهریار با حضور در محل و ورود به خانه زوج معتاد متوجه شدند زن خانواده ساعاتی است از خانه بیرون رفته و شوهر وی یک پسر یکساله و دختر 6 ساله‌اش را کتک زده و در یکی از اتاق‌ها زندانی کرده است.

مرد معتاد با دستور قضایی از سوی بازپرس برجسته، در شعبه اول دادسرای شهریار دستگیر شد و به مرکز پلیس انتقال یافت. 2 کودک نجات‌یافته ابتدا به بیمارستان منتقل شدند. پزشکان در بررسی از وضعیت آنها متوجه شدند علاوه بر آثار کبودی روی بدن پسر یکساله و خواهرش، سوختگی‌های عمیقی نیز در پیکر نحیف آنها وجود دارد.

با تایید شکنجه شدن این دو کودک، آنها در اختیار اداره بهزیستی شهریار قرار گرفتند.

اعتراف پدر به شکنجه دادن 2 کودک

در پی این حادثه، پدر کودکان بازجویی شد و به پلیس گفت: من و همسرم با وجود مخالفت‌های والدینمان با هم ازدواج کردیم. او چند ماه بعد وقتی متوجه اعتیادم به کراک و شیشه شد، تصمیم به جدایی گرفت؛ اما به دلیل این‌که بزودی مادر می‌شد، از این تصمیم صرف‌نظر کرد. پس از تولد اولین فرزندمان، کم‌کم همسرم را نیز در منجلاب اعتیاد گرفتار کردم. دیگر هر دو با قاچاقچیان ارتباط پیدا کرده و برای تامین موادمخدر مصرفی‌مان با آنها همکاری می‌کردیم تا در قبال آن، موادمخدر در اختیارمان قرار گیرد.

متهم اضافه کرد: دخترم با دیدن وضعیت من و مادرش همیشه بی‌قرار بود و با گریه‌هایش ما را اذیت می‌کرد. دیگر زندگی‌ او برایمان مهم نبود و هر وقت اذیتمان می‌کرد، کتکش می‌زدیم و دست و پای او را با سیخ داغ و سیگار روشن می‌سوزاندیم و به وضعیت غذا و بهداشت او توجهی نمی‌کردیم.

پدر سنگدل با اشاره به شکنجه دادن دومین فرزند خود که یک پسر یکساله بود نیز گفت: با به دنیا آمدن دومین فرزندمان، وضعیت زندگی‌مان بدتر شد و برای این‌که گریه‌های نوزادمان خاموش شود، به او موادمخدر می‌دادیم و هرازگاهی که مواد مصرف نمی‌کردیم، عصبانی بودیم و او را کتک می‌زدیم که صدای گریه‌های کودکم، همسایه‌ها را عاصی می‌کرد. متهم اضافه کرد: من و همسر معتادم باهم بچه‌ها را کتک می‌زدیم و تاکنون برای آنها شناسنامه نگرفته‌ایم. روز دستگیری، همسرم برای تهیه موادمخدر از خانه بیرون رفته بود که ماموران تنها مرا دستگیر کردند.

در پی اظهارات پدر معتاد، ماموران به تحقیق از دختر 6 ساله این خانواده پرداختند تا این که وی راز گم شدن خواهر 3 ساله‌اش را نیز برملا کرد.

افشای راز گم شدن خواهر 3 ساله

دختر خردسال به پلیس گفت: من یک خواهر کوچولو داشتم که پدر و مادرمان او را نیز کتک می‌زدند و شکنجه می‌کردند. چندی پیش پدرم یک روز خواهرمان را به خانه یکی از دوستانش برد و شب بدون او به خانه‌ بازگشت. سراغ خواهرم را گرفتم که می‌گفت خواهرم گم شده است.

با اطلاعات به دست آمده از این کودک، ماموران برای مشخص شدن وضعیت این کودک گمشده دوباره تحقیق از متهم را آغاز کردند. متهم چند بار بازجویی شد تا عاقبت اعتراف کرد به دلیل فقر مالی، کودک را به یک زوج نابارور سپرده تا از او نگهداری کنند.

زوجی که کودک 3 ساله را تحویل گرفته بودند تحت تعقیب قرار گرفتند و 2 روز پیش در حالی که دختر 3 ساله همراهشان بود، در مرکز پلیس حضور یافتند.

کودک در خانه زوج نابارور زندگی می‌کرد

با تحقیق از این زوج معلوم شد آنها 10 سال پس از ازدواج صاحب فرزند نمی شدند تا این که پس از مدت‌ها مرد خانواده، دوستش را ملاقات می‌کند و با اطلاع از وضعیت نامناسب خانوادگی و اعتیاد او و همسرش به او پیشنهاد می‌دهد که یکی از فرزندانش را به آنها بسپارد.

بنابراین گزارش، کودکان مرد معتاد با دستور قضایی تحویل بهزیستی شهریار شدند و تحقیقات از پدر سنگدل در حالی ادامه دارد که جستجوهای پلیسی برای دستگیری مادر معتاد کودکان همچنان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها