مرحله گروهی دیدارهای انتخابی یورو 2012 در شرایطی بامداد دیروز به آخر خط رسید که آلمان‌ها با کسب دهمین پیروزی پیاپی، قدرت خود را به رخ قاره سبز کشیدند؛ فرانسه جواز صعود گرفت و پرتغال هم راهی مرحله پلی‌آف شد.
کد خبر: ۴۳۴۸۳۲

در شب پایانی این رقابت‌ها و در حالی که همه نگاه‌ها متوجه سرنوشت فرانسه و پرتغال بود، آلمان با نتیجه 3 بر یک بلژیک را از پیش رو برداشت تا تنها تیمی باشد که با 10 پیروزی پیاپی راهی لهستان و اکراین میزبانان دور نهایی یورو 2012 شود. اما در گروه چهارم فرانسه در حالی میزبان بوسنی و هرزگوین شد که ادین ژکو، در دقیقه 40 مهمان را پیش انداخت، اما سمیر نصری در دقیقه 78 گل تساوی را به ثمر رساند تا فرانسه 21 امتیازی شده و به طور مستقیم جواز صعود بگیرد. در یکی دیگر از دیدارهای حساس این شب و در گروه هشتم پرتغال در کپنهاگ با نتیجه 2 بر یک مغلوب دانمارک شد تا دانمارکی‌ها صعود کرده و پرتغال به پلی‌آف راه یابد؛ در این دیدار کرول (13)، (بنتر 63) برای دانمارک و کریستیانو رونالدو 90 برای پرتغال گلزنی کردند.

در پایان دور مقدماتی تیم‌های آلمان، روسیه، ایتالیا، فرانسه، هلند، یونان، انگلیس، دانمارک و اسپانیا به عنوان صدرنشینان گروه‌های 9 گانه به همراه سوئد (به لطف پیروزی ارزشمند مقابل هلند) بهترین تیم دوم این گروه‌ها به‌طور مستقیم راهی دور نهایی یورو شدند و تیم‌های پرتغال، کرواسی، جمهوری چک، ایرلند جنوبی، بوسنی و هرزگوین، استونی، ترکیه و مونته‌نگرو به مرحله پلی‌آف راه یافتند تا از میان این 8 تیم، 4 تیم مجوز صعود بگیرند.

اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) اعلام کرده است که قرعه‌کشی دیدارهای پلی‌آف امروز در شهر کراکوی لهستان برگزار می‌شود و طی آن پرتغال، کرواسی، جمهوری چک و ایرلند باید به مصاف یکی از تیم‌های ترکیه، بوسنی و هرزگوین، استونی و مونته‌نگرو بروند. یوفا سیدبندی تیم‌ها را براساس نتایج مسابقات انتخابی یورو 2008، جام جهانی 2010 و همچنین انتخابی یورو 2012 انجام داده است. به این ترتیب چهار تیم کرواسی، پرتغال، جمهوری ایرلند و جمهوری چک در گلدان اول قرار می‌گیرند، در حالی که تیم‌های ترکیه، بوسنی و هرزگوین، مونته‌نگرو و استونی در گلدان دوم قرار خواهند گرفت. مسابقات رفت مرحله پلی‌آف یورو 2012 در روز 11 یا 12 نوامبر (20 یا 21 آبان) و مسابقات برگشت در روز 15 نوامبر (24 آبان) برگزار خواهد شد. ضمن این‌که مرحله پایانی نیز روز 2 دسامبر (11 آذر) در کی یف اکراین قرعه‌کشی می‌شود تا 16 تیم نهایی این رقابت‌ها از 18 خرداد تا 10 تیر 91 به مصاف هم بروند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها