رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد: از آغاز سال جاری تاکنون یکهزار و 90 باند و شبکه ترانزیتی موادمخدر در کشور متلاشی شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 درصد افزایش نشان می دهد.
کد خبر: ۴۳۴۰۳۳

به گزارش ایسنا، سردار علی مویدی امروز (سه‌شنبه) در حاشیه حضور در مرکز نظارت همگانی نیروی انتظامی (197) با ارائه آمار 6 ماهه از عملکرد پلیس مبارزه با موادمخدر گفت: از آغاز سال جاری تاکنون 250 تن انواع موادمخدر کشف و ضبط شد که این کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان این‌که میزان کشف موادمخدر از نوع شیشه نسبت به مدت مشابه سال قبل 140 درصد افزایش یافته است، گفت: از آغاز سال جاری تاکنون 45 کارگاه تولید و توزیع مخدر شیشه در کشور شناسایی و منهدم شده است که این تعداد کارگاه، تامین‌کننده موادمخدر موارد نیاز شبکه‌ها و باندهای متلاشی‌شده بوده‌اند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی با بیان این‌که ناجا با انجام اقدامات فیزیکی، انسداد مرزها و تجهیزات الکترونیکی توان خود را در مرزهای شرقی متمرکز کرده است، گفت: از آغاز سال جاری تاکنون 85 درصد از کشفیات موادمخدر در مرزها و حاشیه مرزها کشف شده است و مابقی موادمخدر کشف شده در استان‌های مرکزی رخ داده است.

به گفته وی، بیشتر کشفیات در مرزهای شرقی انجام می‌گیرد، به‌گونه‌ای که هر چقدر به مرزهای غربی نزدیک‌تر می‌شویم شیب کشف موادمخدر کمتر می‌شود.

مبارزه با مواد مخدر صنعتی

مویدی با اشاره به بحث مبارزه با موادمخدر صنعتی و روانگردان گفت: پیش از تصویب و ابلاغ قانون مبارزه با موادمخدر روانگردان، پلیس در مبارزه با تولید و توزیع‌کنندگان این مواد با خلأ قانونی مواجه بود اما با تصویب و اجرایی شدن این قانون، پلیس مبارزه با موادمخدر یکی از اولویت‌های خود را مبارزه با تولید‌کنندگان و توزیع‌کنندگان این مواد روانگردان قرار داده و با قاطعیت با آنان برخورد خواهد کرد.

وی در ادامه این نشست با رد برخی آمارهای منتشر شده مبنی بر معتاد بودن 80 درصد از جامعه دانشجویان کشور گفت: فرمانده نیروی انتظامی نیز پیش از این آمارهای ارائه شده از سوی برخی سایت‌ها مبنی بر مصرف موادمخدر از سوی 80 درصد دانشجویان کشور را رد کرده است.

وی تاکید کرد: گزارش این سایت‌ها توهینی به جامعه دانشجویان است و این آمارها کذب است.

کشف 1800 کیلو موادمخدر در استان بوشهر

گزارش دیگری حاکی‌است، یک محموله بزرگ موادمخدر روز گذشته توسط پلیس مبارزه با موادمخدر استان بوشهر کشف و ضبط شد.

مأموران مبارزه با موادمخدر استان بوشهر طی عملیاتی محموله بزرگ موادمخدر را به مقدار 1750 کیلوگرم کشف و ضبط کردند. این محموله در 73 بسته به وزن یک تن و 460 گرم موادمخدر از نوع حشیش و 30 بسته به وزن 295 کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک بوده است که عاملان قاچاق مواد مخدر قصد داشتند این مواد را با استفاده از یک دستگاه لنج باری به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس انتقال دهند که پیش از هر اقدامی دستگیر شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها