کاپلو: رونی بابت حرکت زشت خود از من و بازیکنان عذرخواهی کرد

آلمان رکورد شکست، انگلستان صعود کرد

در فاصله یک هفته تا پایان رقابت‌های مقدماتی یورو 2012، هرچند شادی هواداران فوتبال انگلستان به دلیل قطعی شدن صعود این تیم به مرحله نهایی بود، اما ژرمن‌ها هم برای شادی خود یک دلیل بزرگ داشتند. تیم ملی آلمان که در مقدماتی جام جهانی 1982 به 8 پیروزی پیاپی دست یافته بود، با بردی که جمعه شب مقابل ترکیه در استانبول به دست آورد، تعداد پیروزی‌های متوالی خود را به عدد 9 رساند که در تاریخ فوتبال این کشور بی‌سابقه است.
کد خبر: ۴۳۳۹۸۹

حالا شاگردان یواخیم لو به پیروزی در بازی سه‌شنبه شب مقابل بلژیک فکر می‌کنند تا اولین تیمی باشد که با 10 پیروزی متوالی قدم به مرحله نهایی جام ملت‌های اروپا می‌گذارد.او پس از پیروزی 3 بر یک تیمش مقابل ترکیه، آن را نتیجه‌ای باارزش مقابل تماشاگران پرتعداد حریف توصیف کرد و گفت: بازیکنان ما مقابل تیمی که نیاز به پیروزی داشت بازی خوبی را ارائه کردند. البته من فکر می‌کنم آلمان چند موقعیت گل را بسادگی و به دلیل این‌که نیازی احساس نمی‌کرد از دست داد که باید این موضوع بررسی شود. اکنون به پیروزی سه‌شنبه مقابل بلژیک فکر می‌کنیم.

اما در دیگر بازی حساس، جمعه شب انگلستان در حضور 12 هزار تماشاگر مونته نگرویی و در حـالی که با 2 گل زودهنگام اشلی یانگ(11) و دارن بنت(31) از میزبان خود پیش افتاده بود، با تساوی 2ـ2 زمین مسابقه را ترک کرد اما همین نتیجه هم برای صعود مستقیم آنها به یورو 2012 کافی است.

البته اخراج وین رونی در دقیقه 74 کافی بود تا فابیو کاپلو بشدت از دست این بازیکن ناراحت باشد. رونی در حالی که تیم ملی انگلستان با نتیجه 2 بر یک از میزبان خود پیش بود با لگدی که به میودراگ ژودویچ، بازیکن مونته‌نگرو زد از بازی اخراج شد. سرمربی ایتالیایی تیم ملی انگلستان درخصوص این حرکت رونی که منجر به اخراجش از زمین شد، گفت: رونی بازیکن باتجربه‌ای است اما کار احمقانه‌ای انجام داد و باعث شد برتری از دست ما برود. البته او بابت این کار از من و هم تیمی‌های خود عذرخواهی کرد اما دلیلی برای این رفتار خود مطرح نکرد. کاپلو در عین حال خوشحالی‌اش را از صعود مستقیم انگلستان به یورو 2012 اعلام کرد و گفت: برای رسیدن به این خواسته یک تساوی کافی بود.

پیش از این تیم‌های اسپانیا، آلمان، هلند و ایتالیا صعود خود را به مرحله پایانی رقابت‌های یورو 2012 که به میزبانی لهستان و اکراین برگزار می‌شود، مسجل کرده‌اند و تکلیف تیم‌های صدرنشین 4 گروه دیگر نیز در پایان بازی‌های سه‌شنبه شب مشخص خواهد شد.

پیروزی‌های پرگل آرژانتین و اروگوئه

رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2014 در منطقه آمریکای جنوبی با پیروزی‌های پرگل برای آرژانتین و اروگوئه همراه بود. تیم فوتبال آرژانتین در نخستین دیدار خود در این چارچوب در بوینس‌آیرس با نتیجه پرگل 4 بر یک از سد شیلی گذشت. گونزالو هیگواین سه بار (8، 52 و 64) و لیونل مسی (26) برای تیم میزبان گل زدند و ماتیاس فرناندز در دقیقه 60 یکی از گل‌های خورده شیلی را جبران کرد.

اروگوئه هم در دیگر دیدار برگزار شده بامداد دیروز با حساب 4 بر 2 مقابل بولیوی به پیروزی رسید. لوییس سوآرز (3)، دیه‌گو لوگانو (25 و 71) و ادینسون کاوانی (34) برای اروگوئه گل زدند و کاردوزو (17) و خایمه مورنو (87) گل‌های بولیوی را به ثمر رساندند.اکوادور در دیگر دیدار برگزار شده با 2 گل ونزوئلا را مغلوب کرد و پرو هم با دو گل خوزه پابلو گوئررو از سد مهمان خود پاراگوئه گذشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها