شهرک‌نشینان مسجدی را در الجلیل علیا به آتش کشیدند و عبارت‌های تهدیدآمیز روی دیوارهای آن نوشتند

توهین صهیونیست‌ها به مقدسات اسلامی

روز گذشته یک بار دیگر صهیونیست‌ها مسجدی را در ورودی روستای طوبا زنغریه واقع در الجلیل علیا به آتش کشیده و عبارت‌های تهدیدآمیز روی دیوارهای آن نوشتند. 2 ماه پیش نیز یک مسجد دیگر توسط صهیونیست‌ها در کرانه باختری به آتش کشیده شده بود. به گزارش فارس صدها نفر از ساکنان روستای طوبا زنغریه با مشاهده شعله‌های آتش که مسجد را فراگرفته بود برای خاموش کردن آن شتافتند.
کد خبر: ۴۳۲۹۵۰

بنا بر این گزارش آتش‌سوزی خسارت‌های زیادی به مسجد وارد آورده است. مردم بلافاصله پس از تلاش برای اطفای حریق دست به تظاهرات خودجوش زدند و شعارهایی مبنی بر این ‌که در مقابل این جنایت ساکت نخواهند نشست، سر دادند. رادیو رژیم صهیونیستی با پخش این خبر، انگشت اتهام را به سمت عناصر راست‌گرای تندرو نشانه رفت و گفت آنها مسوول این حادثه هستند. به گزارش رویترز فواد زنغریه امام جماعت این مسجد به رادیو اسرائیل گفت: مسجد به طور کامل به آتش کشیده شد و سجاده‌ها، کتاب‌ها و قرآن‌ها را سوزاندند.

وی افزود: روی در و دیوارها کلمه «پالمر» و «انتقام» نوشته شده بود. پلیس رژیم صهیونیستی هفته گذشته از یک حادثه رانندگی خبر داد که در اثر آن یک شهرک‌نشین به نامه اشر پالمر به همراه فرزندش کشته شده بود . برخی خبرها حاکی از آن بود که فلسطینی‌ها به طرف اتومبیل این شهرک‌نشین سنگ پرتاب کرده بودند. در همین راستا کمال الخطیب معاون رئیس جنبش اسلامی فلسطین در اراضی اشغالی سال 1948 گفت: نژادپرستی در میان یهودیان گسترش یافته است و رژیم صهیونیستی مسوول تشویق شهرک‌نشینان به ارتکاب چنین اقداماتی علیه مسلمانان است. با وجود این ، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل با محکوم کردن این حادثه اعلام کرد در این باره تحقیق کرده و مجرمان را به دادگاه خواهد کشاند. موسسه مسجدالاقصی نیز با انتشار بیانیه‌ای این حادثه را محکوم کرد و آن را «گناهی بزرگ» خواند.

ادامه اعتصاب غذای زندانیان

توهین به مقدسات اسلامی توسط صهیونیست‌ها در حالی ادامه دارد که گروهی از زندانیان فلسطینی در اعتراض به شرایط بد زندان‌های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده‌اند. در واکنش به این اعتصاب غذا روز گذشته در زندان ‌عوفر، نیروهای این رژیم به اسرای این زندان حمله کردند. از سوی دیگر به گزارش ایسنا، جنبش فتح ضمن اعلام همبستگی با اسرای فلسطینی که در ششمین روز اعتصاب غذای خود هستند دعوت به برگزاری یک تظاهرات گسترده در روز سه‌شنبه (امروز) کرد.

در یک خبر دیگر مرکز تحقیقات اسرا اعلام کرد: اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی تصمیم دارد اسرای زیر 18 سال را که تعدادشان به 11 نفر می‌رسد، از منطقه جنوب کرانه باختری به بازداشتگاه عوفر منتقل کند. این تصمیم قرار است ظرف چند روز آینده اجرا شود، این در حالی است که اسرای فلسطینی خواسته‌اند یک سلول مختص اسرای زیر 18 سال با هدف راهنمایی و حمایت از نوجوانان و کودکان در طول اسارتشان در زندان‌های اسرائیلی، ایجاد شود.

دعوت به از سرگیری مذاکرات

در یک تحول دیگر، در حالی که دولت خودگردان فلسطین به طور رسمی از سازمان ملل خواسته است تا یک دولت مستقل فلسطینی را در مرزهای 1967 به رسمیت بشناسد، کمیته چهارجانبه صلح برای نجات آمریکا و اسرائیل از این مخمصه دعوت به از سرگیری مذاکرات سازش کرده است. گرچه محمود عباس تاکنون به این دعوت پاسخ روشنی نداده، اما بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل از این پیشنهاد استقبال کرد و همین امر موجب دلگرمی آمریکا شد. به همین خاطر هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا یک بار دیگر از فلسطینی‌ها و سران رژیم صهیونیستی خواست تا دست از کنش‌های تحریک‌آمیز بردارند و گفت‌وگوهای سازش را از سر گیرند.

گفته می‌شود سرنوشت تصویب درخواست فعلی فلسطینی‌ها در شورای امنیت به دست 3 کشور بوسنی، گابون و نیجریه است که در صورت موافقت با طرح فلسطینی‌ها این طرح آرای لازم (حداقل 9 رای) را دراختیار خواهد داشت.

آمریکا گفته است این درخواست را وتو خواهد کرد. تاکنون 6 عضو شورای امنیت یعنی برزیل، هند، چین، لبنان، سوریه و آفریقای جنوبی حمایت علنی خود را از طرح عضویت فلسطین اعلام کرده‌اند، اما کشورهای اروپایی هنوز موضع خود را مشخص نکرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها