بازارهای هفتگی گیلان مستند می‌شود

بازارهای محلی گیلان که از آن به نام بازارهای هفتگی گیلان نیز نام برده می شود، به طور منظم و مستمر از دیر باز با تنوع محصولات کشاورزی، صنعتی و با توجه به فصول مختلف سال در شهرهای بزرگ و کوچک و حتی روستاهای بزرگ و مهم گیلان برپا می شود.
کد خبر: ۴۳۲۰۳۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سایت معاونت امور مجلس و استانهای صدا و سیما، این بازارها در روزهای هفته از شنبه بازار تا جمعه بازار به تعداد شهرها و بخش ها و حتی دهستان ها و مناطق مختلف برگزار می شود که در این بازارها انواع محصولات تولید کنندگان بومی، عرضه می گردد که رونق این تولیدات برجذابیت این بازارها می افزاید آنچه این بازارها را از بازارهای استان های دیگر ایران متمایز می کند نوع کالاها و تولیداتی است که توسط خود روستاییان تولید و با قیمت مناسب در معرض فروش گذاشته می شوند.

در بازارهای محلی گیلان انواع سبزیجات نظیر سبزی های دست کاشت تا سبزی های خودرو ، مرکبات ، زیتون ، باقلای محلی ، کدو ، ماهی ، برنج ،چادرشب ، جوراب پشمی ، ماست ، دوغ محلی ، انواع صنایع آهنگری محلی نظیر داس،داره و بیل دیده می شوند.

گروه اجتماعی سیمای مرکز گیلان اقدام به تهیه برنامه ای با عنوان بازارهای هفتگی نموده که این برنامه بصورت مستند داستانی بوده ونگاهی دارد به چگونگی شکل گیری بازارهای هفتگی دراستان وهمچنین روابط جاری مردم دراین بازارها.

برنامه تلویزیونی بازارهای هفتگی در یک قسمت 30 دقیقه ای در حال تهیه می باشد که از سیمای مرکز گیلان پخش خواهد شد.

عوامل عبارتند از:

نویسنده ،تهیه کننده وکارگردان : کوروش فرزانگان / مدیرتولید برنامه : فرزاد کواکب / دستیارکارگردان وتدوین: رضا نسیمی /تصویربردار: رضا ثامنی / صدابردار: فرشید میانجی / گرافیست : مرتضی شمیسا.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها