نواک جوکویچ ضمن گرفتن انتقام فینال سال گذشته تنیس اوپن آمریکا از نادال اسپانیایی چهارمین گرند اسلم سال را هم فتح کرد.
کد خبر: ۴۲۸۱۹۴

نواک جوکوویچ صربستانی در حالی با شکست روجر فدرر سوئیسی در دیداری سخت و دشوار به دیدار پایانی رسیده بود که در سه گرنداسلم قبلی سال 2011 یعنی اوپن استرالیا، اوپن فرانسه و ویمبلدون قهرمان شده بود. در سوی مقابل رافائل نادال اسپانیایی قرار داشت که سال گذشته در همین مرحله با شکست تنیسور صرب به مقام قهرمانی رسیده بود. این دوئل تماشایی را مرد شماره یک جهان با برتری 3 ــ 1 به سود خود پایان داد.

در ست اول و دوم جوکوویچ برای پیروزی کار دشواری نداشت و با نتایج 6 ــ 2 و 6 ــ 4 به برتری رسید، اما در ست سوم نادال توانست به سختی با نتیجه 7 ــ 6 به برتری برسد.

در ست چهارم اما مرد شماره دو تنیس جهان انرژی کافی برای مهار ضربه‌های جوکویچ را نداشت و 6 ــ 1 تن به شکست داد تا جوکویچ علاوه بر گرفتن انتقام شکست سال گذشته، نخستین قهرمانی در اوپن آمریکا را هم تجربه کند.

به گزارش ایسنا، برترین تنیسور حال حاضر جهان تاکنون 7 قهرمانی گرنداسلم را در کارنامه دارد. دو قهرمانی در اوپن استرالیا در سال‌های 2008 و 2011، سه قهرمانی در اوپن فرانسه در سال‌های 2007، 2008 و 2011، یک قهرمانی در اوپن فرانسه در 2011 و قهرمانی در اوپن آمریکا که امسال با غلبه بر نادال به دست آمد.

دارنده نشان برنز المپیک پکن با این قهرمانی جایزه یک میلیون و هشتصد هزار دلاری رقابت‌ها را از آن خود کرد و نادال هم نهصدهزار دلار دریافت کرد.

جوکوویچ برای فتح چهارمین و آخرین گرنداسلم حریفانی مانند برلوک، داویدنکو، نیلاند، دولگوپولوف، تیپسارویچ، فدرر و نادال را از پیش رو برداشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها