مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت با اشاره به وصول یک میلیارد دلار دیگر از مطالبات پالایشگاه‌های هند به ایران از توافق با هند برای تسویه بدهی نفتی تا پایان ماه اوت (10 شهریورماه) خبر داد.
کد خبر: ۴۲۳۳۲۹

سیدمحسن قمصری در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت وصول بدهی های نفتی از پالایشگاه های هند، گفت: هم اکنون چهار پالایشگاه بدهکار هندی درحال پرداخت بدهی‌های نفتی خود به ایران هستند.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه در هفته های اخیر پالایشگاه های هند حدود یک میلیارد دلار از بدهی خود به ایران را پرداخت کرده اند، تصریح کرد: تاکنون بالغ بر دو میلیارد دلار بدهی های نفتی پالایشگاه های هند بابت خرید نفت خام به ایران به طور کامل پرداخت شده است.
 
این مقام مسئول با اعلام اینکه با توافق انجام شده بین شرکت ملی نفت ایران و پالایشگاه های هند حداکثر تا پایان ماه اوت 2011 میلادی تمامی بدهی های چهار پالایشگاه هند به ایران پرداخت خواهد شد، اظهار داشت: بر این اساس، پیش بینی می شود تا اواسط شهریورماه بدهی های نفتی هند به ایران صفر شود.
 
وی همچنین در خصوص احتمال قطع صادرات نفت به برخی از پالایشگاه های بد حساب هند، توضیح داد: تمامی کشورهای صادرکننده نفت مطابق با یک اصل تعریف شده با پالایشگاه های بدهکار نفتی معامله نمی کنند.
 
قمصری با بیان اینکه در ماه اوت هم صادرات نفت ایران به پالایشگاه های خوش حساب هند ادامه پیدا کرده است، تاکید کرد: در ماه سپتامبر 2011 میلادی هم با توجه به روند دریافت بدهی های نفتی ادامه می یابد.
 
مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با اعلام اینکه هیچ گاه نفت مفت به هیچ شرکت و کشور خارجی عرضه نخواهد شد، بیان کرد: در حال حاضر نفت خام ایران با درخواستهای متعددی برای خرید مواجه شده است و مشکلی برای فروش نفت وجود ندارد.
 
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: بر این اساس، دلیلی ندارد که نفت ارزان یا رایگان به کشور و یا شرکتی فروخته شود.
 
ایران به طور متوسط روزانه 400 هزار بشکه نفت خام به هند صادر می کند، ضمن آنکه از سال های گذشته تاکنون طراحی پالایشگاه های نفت هند مطابق با نفت خام سنگین ایران است.
 
برای نخستین بار دی ماه سال گذشته (ژانویه 2011 میلادی) بحث اختلافات ارزی ایران و هند برای مبادلات نفتی در رسانه های بین المللی به دنبال فشار برخی از قدرت های غربی مطرح شد و در این مدت با وجود مذاکرات متعدد دو جانبه، تاکنون توافق نهایی بین دو کشور حاصل نشده است.
 
در همین حال پیشتر قمصری مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت با بیان اینکه ایران حتی یک قطره نفت بدون مشتری ندارد، گفته بود: یک پالایشگاه نفت در دست ساخت در شمال هند هم به جمع متقاضیان خرید نفت از ایران پیوسته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها