جین ‌سینگ با مواد استرس‌زایی که در محیط وجود دارد، مبارزه می‌کند که این امر موجب افزایش قدرت ایمنی بدن می‌شود.
کد خبر: ۴۲۰۷۴۳

به گزارش فارس، گیاه جین‌سینگ دارای طبیعت گرم و خشک است همچنین ضد بلغم و سوداست.

این گیاه تقویت‌کننده، انرژی‌زا، شادی‌آور، محرک، آنتی‌اکسیدان، تصفیه‌کننده خون، استروژنیک، قاعده‌آور، اشتها‌آور، ضد نفخ، بادشکن، مسکن و معرق است.از خواص مغزی عصبی جین‌سینگ می‌توان به تقویت‌ مغز و حافظه، درمان جنون، رفع خستگی شدید، انرژی‌زا و رفع بی‌قراری‌های عصبی اشاره کرد همچنین جین‌سینگ برای درمان فراموشی، کند‌ذهنی و لقوه می‌توان مفید باشد.

از خواص قلبی عروقی جین‌سینگ می‌توان به تقویت‌کننده قلب، تصفیه‌کننده خون، کاهنده فشار خون، درمان کم‌خونی و تنظیم دستگاه گردش خون اشاره کرد.

فراز مجاب، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار می‌دارد: جین‌سینگ دارویی گیاهی است که موطن اصلی آن چین و ژاپن و کشورهای شرق آسیاست.

جین‌سینگ برای درمان بیماری‌های گوارشی مفید است

به گفته وی، برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از این گیاه استفاده می‌شود، همچنین جین‌سینگ برای درمان بیماری‌های گوارشی و نازایی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مجاب می‌گوید: تحقیقات اخیر نشان داده است که جین‌سینگ نیروی بدن را افزایش می‌دهد و موجب افزایش قدرت ایمنی بدن می‌شود و بدن، خود با عامل بیماری‌زا مبارزه می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه می‌کند: جین‌سینگ با مواد استرس‌زایی که در محیط وجود دارد، مبارزه می‌کند و این موجب می‌شود که قدرت ایمنی بدن افزایش پیدا کند.

مجاب می‌گوید: از خواص مهم جین‌سینگ افزایش ایمنی بدن و تطابق دادن آن با محیط استرس‌زاست که بدن در شرایط استر‌س‌زا می‌تواند خود را با بیماری مطابقت دهد.

محمد صالحی سورمقی، استاد فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز اظهار می‌دارد: جین‌سینگ ریشه یک گیاه بوده که موطن اصلی آن چین است و در ایران این گیاه وجود ندارد.

به گفته وی، این گیاه دارویی به شکل تازه و خشک مصرف می‌شود و یکی از گیاهان قوی چین است و خواص بسیار زیادی دارد، اثرات جین‌سینگ بسیار مفید است و در بسیاری از بیماری‌ها کاربرد دارد.

جین سینگ ضددرد و ضدآریتمی است

استاد فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه می‌کند: جین‌سینگ ضددرد و ضدآریتمی است همچنین این گیاه دارویی حرکات قلب را منظم می‌کند و موجب بروز آرامش می‌شود.

صالحی سورمقی اضافه می‌کند: جین سینگ ضدسرطان، ضدنفخ، مقوی قلب، ادرارآور، خلط‌آور و محافظ کبد است همچنین برای افزایش حافظه و تقویت معده نیز می‌تواند باشد.

وی می‌گوید: جین‌سینگ گشادکننده عروق خونی، کاهنده قندخون، محرک سیستم ایمنی و سیستم تنفسی است که از این گیاه قرص و کپسول تهیه شده است و می‌توان روزانه 3 گرم از ریشه این گیاه را پودر کرده و تازه مصرف کرد.

این استاد فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان می‌دارد: از اثرات جانبی مصرف جین‌سینگ می‌توان به بی‌خوابی، عصبانیت، اسهال، کاهش فشارخون، قاعدگی سنگین و رانش پوستی اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها