رییس‌جمهور گفت: برخی فکر می‌کنند که همیشه باید قشری محروم و مستضعف در جامعه وجود داشته باشد که آنها نان‌شان را بخورند، در حالی که این تفکر انحرافی است.
کد خبر: ۴۱۷۲۵۰

به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد صبح امروز در ششمین سالگرد تاسیس صندوق مهر امام رضا(ع) که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شده بود، با بیان این‌که این صندوق از نهادهای با برکت است به اهمیت ساختن ایران اشاره کرد و گفت: ساختن ایران زمانی محقق می‌شود که تمام مردم به یک سطح قابل قبولی از برخورداری برسند و زمانی محقق می‌شود که ایران جزو کشورهای پیشتاز جهان قرار بگیرد و اینها همه نیز زمانی تحقق پیدا می‌کند که در برنامه‌ریزی‌ها عدالت را مبنا قرار دهیم به نحوی که تمام استعدادهای موجود در جامعه شکوفا شود.

رییس‌جمهور با بیان این‌که در نظام سرمایه‌داری و سوسیالیستی این امکان شکوفایی تمام استعدادها وجود ندارد، ادامه داد: ما هم باید بنگاه‌های بزرگ اقتصادی داشته باشیم و سرمایه‌گذاری‌های بزرگ انجام دهیم و هم در کنار آن بنگاه‌های کوچک اقتصادی، در واقع برای اینکه در نظام اقتصادی تعادل وجود داشته باشد همانطور که ما به کارخانه بزرگ فولاد احتیاج داریم به یک کارگاه آهنگری نیز نیازمندیم و این یک زنجیره پیوسته است و اگر فاصله بیفتد معنایش این است که نتوانسته‌ایم از تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها به نحو احسن استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه وقتی زمینه برای شکوفایی استعدادها فراهم شود و عدالت مبنا قرار بگیرد فاصله طبقاتی نیز کاهش پیدا می‌کند، گفت: زمانی ایران ساخته می‌شود که هر ایرانی در هر نقطه ایران بتواند شغل مناسب برای خود پیدا کند و زمانی این اتفاق می‌افتد که ما زنجیر را کامل کنیم.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه صندوق مهر امام رضا(ع) ابتکار خوبی بود که در دولت نهم صورت گرفت و تاکنون این صندوق کارهای خوبی انجام داده ولی انتظار از آن بالا است، گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های این صندوق که در جهت عدالت است بحث قرض‌الحسنه است که توسط این صندوق انجام می‌شود.

وی با اشاره به برکات مفید قرض‌الحسنه و اهمیت نهادینه شدن فرهنگ آن در جامعه ادامه داد: از تمام کارآفرینانی که برای ساختن ایران و ایجاد اشتغال با استفاده از تسهیلات صندوق به میدان آمدند و همچنین مدیران و کارکنان صندوق تشکر و قدردانی می‌کنم.

احمدی‌نژاد خطاب به کارکنان این صندوق با تاکید بر اینکه از فرصت خدمت‌گزاری که در اختیار آنها است استفاده کنند و آن را قدر بدانند، ادامه داد: این صندوق باید کارش را با سلامت، سرعت و دقت ادامه دهد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه در سال 90 باید دو نیم میلیون شغل ایجاد شود، ادامه داد: من از کارآفرینان عزیز می‌خواهم که به میدان بیایند و در این ارتباط نقش خود را ایفا کنند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه باید در کنار سرمایه‌گذاری برای بنگاه‌های بزرگ برای خود اشتغالی و بنگاه‌های کوچک زودبازده نیز سرمایه‌گذاری شود و دولت در این راستا از این موضوع حمایت می‌کند، گفت: یک کشور یک شبه ساخته نمی‌شود با دود و فوت نیز ساخته نمی‌شود با کار ساخته می‌شود و این ساختن و کار باید شامل تمام نقاط کشور شود.

رییس‌جمهور ادامه داد: عیب است برای کشور که جوان بیکار و فقیر داشته باشد فاصله طبقاتی و عقب‌افتادگی باشد و باید اینها را با کار، تولید و ایجاد اشتغال برطرف کرد.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که به همکاران خود در دولت از جمله به معاونت برنامه‌ریزی توصیه و تاکید می‌کنم که از صندوق مهر امام رضا(ع) حمایت بیشتری کنند، گفت: خود صندوق نیز باید به دنبال منابع قرض‌الحسنه باشد. شنیدم که بانک مرکزی با این موضوع موافق نیست در جلسه هیات دولت از بانک مرکزی می‌خواهم که اجازه دهد که صندوق منابع قرض‌الحسنه جمع‌آوری کند و این مشکل برطرف شود.

وی با بیان اینکه ملت ایران، ملتی فرهیخته و با اراده است و راهی که در پیش گرفته در راه ساختن ادامه می‌دهد، گفت: البته برخی دچار اعوجاجاتی هستند برخی ذهن‌شان با ربا گره خورده است و نمی‌تواند فکر کنند که یک دنیای بدون ربا داشته باشیم فکر نمی‌کنند که این رشد بادکنکی و تکثر سلول‌های کشنده است و جنسش زهرآلود است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه برخی از اینکه ببینند خانواده‌ها خوشحال هستند ناراحت می‌شوند، به مخالفت‌ها با بنگاه‌های کوچک زودبازده اشاره کرد و گفت: دیدیم که بیشترین حجم مخالفت با یک طرح اقتصادی با این بنگاه‌ها انجام شد.

وی با اشاره به تاثیر این بنگاه‌ها در راستای شکوفایی استعدادها و ایجاد فرصت بین اقشار مختلف جامعه برای تحقق این موضوع گفت: قانون اساسی تاکید کرده که فرصت‌ها باید عادلانه توزیع شود و استعدادی در کشور کور نشود. کسی که استعداد دارد ولی منابع ندارد که این استعداد را شکوفا کند چه باید بکند؟ چه گناهی کرده که منابع ندارد، همه پسر خان و آقازاده نیستند اکثر ملت ما مردمی معمولی هستند و چه عیبی دارد که مثلا چند درصد از منابع بانکی در بین این اقشار توزیع شود و این باعث می‌شود که سرعت پیشرفت کشور چند برابر شود.

وی ادامه داد: توده‌های مردم که وام‌های کوچک می‌گیرند خوش حساب‌ترین مشتری‌های بانکی‌ هستند و از نان‌شان می‌زنند که قسط خود را بدهند و بدحساب‌ترین مشتری‌ها کسانی هستند که ادعا دارند و منت بر سر ملت می‌گذارند در حالی که اگر آن‌ها پولشان را برگردانند کل این صندوق احیا می‌شود. دست این‌ها در دست عد‌ه‌ای است و بعضا قدرت و ثروت با هم گره خورده است و می‌بینید که بعضا چه فشارهایی می‌آورند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه اگر کسی وامی گرفته باید بدهد، گفت: اگر این فردی که وام گرفته دچار مشکلی شده در کارگروهی در دولت بررسی می‌شود و اگر دید این فرد کارش را خوب انجام داده تلاش کرده، ولی مشکلی در راستای بازپرداخت وام‌هایش ایجاد شده به او فرصت می‌دهد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مسوولان صندوق مهر امام رضا (ع) گفت: منابع قرض‌الحسنه جمع‌آوری کنید و اگر لازم باشد برخی نهادها در کنار صندوق قرار بگیرد، انضمام یا ادغامی انجام شود این کار صورت بگیرد.

احمدی‌نژاد بار دیگر با تاکید بر این‌که متاسفانه افرادی هستند که از خوشحالی مردم خوشحال نمی‌شوند، گفت: برخی از این‌که می‌بینند یارانه‌ها عادلانه توزیع می‌شوند ناراحت هستند شب خوابشان نمی‌برد و دنبال فرصت و بهانه‌ای می‌گردند تا زهرشان را بریزند و در این ارتباط مشکل ایجاد کنند.

وی افزود: برخی فکر می‌کنند که همیشه باید قشری محروم و مستضعف در جامعه وجود داشته باشد که آنها نان‌شان را بخورند، در حالی که این تفکر انحرافی است و استضعاف و محرومیت ناشی از مدیریت و سیاست‌های غلط است و این ظلم است. در سطح بین‌الملی نیز اگر برخی از ملت‌ها فقیر هستند علت آن به خاطر چپاول‌ها و غارت‌هایی است که استعمارگران انجام دادند.

وی افزود: مهم این است که ملت ما تصمیم خود را گرفته که پیشرفت کند و راهش را ادامه بدهد و به فضل الهی به هدف خود می‌رسد و صندوق مهر امام رضا (ع) نیز صندوقی مبارک و پربرکت است که ان‌شاءالله در راستای تحقق این هدف نقش‌افرینی می‌کند.

در این مراسم از شش نفر از کارآفرینان برتر که با استفاده از تسهیلات صندوق به کارآفرینی پرداخته‌اند لوح تقدیر داده شد و همچنین سیدمحمد کریمی مدیرعامل صندوق مهر امام رضا(ع) و شیخ الاسلام سرپرست وزارت کار، رفاه و تعاون به ایراد سخنرانی پرداختند.

همچنین در این مراسم دستور پرداخت همزمان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به شش هزار متقاضی اشتغال به مبلغ 600 میلیارد ریال به مناسبت ششمین سالگرد تاسیس صندوق مهر امام رضا(ع) داده شد.

در این مراسم علی سعیدلو جزو موسسین و هیات امنای صندوق نیز حضور داشت و تعدادی از کارآفرینان نیز به ایراد سخنرانی پرداختند.

همچنین از سوی کسانی که در این مراسم حضور داشتند لوحی به رییس جمهور داده شد که رییس‌جمهور باتشکر از این افراد گفت: دست کارآفرینان و کسانی که برای اشتغال‌زایی تلاش و کوشش می‌کنند را باید بوسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها