تاکید بر وضعیت خطرناک حقوق بشر در بحرین

مردم:از مطالبات خود دست بر نمی‌داریم

تاکید انقلابیون بحرین بر ادامه مبارزات تا تحقق تمام مطالبات مشروع مردم و ابراز نگرانی شدید دیده بان حقوق بشر از ادامه اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه و نقض گسترده حقوق معترضان از جمله تحولات بحرین است.
کد خبر: ۴۱۶۸۳۳

به گزارش مهر به نقل از پایگاه های خبری الوفاق و التوافق، تعدادی از گروههای مخالف رژیم بحرین شامل "وعد، المنبر التقدمی و التجمع القومی" از تصمیم خود برای خروج از جلسات گفتگوها به سبب شیوه تعامل آل خلیفه و دست اندرکاران این جلسات با مخالفان خبر دادند.

این گروهها بی توجهی رژیم به توصیه هایی که آنها در گفتگوها برای تضمین آزادیهای سیاسی، توقف بازداشت ها و سرکوبگریها ارائه کردند، علت تصمیم خود برای خروج از جلسات گفتگو اعلام کردند.

ادامه اخراج کارمندان مخالف

مقامات رژیم آل خلیفه همچنان به اقدامات غیر قانونی خود در اخراج بسیاری از کارکنان و شاغلان در نهادهای دولتی به سبب مشارکت آنها در اعتراضات مردمی ادامه می دهند.

تصاویر جدیدی در اینترنت از ادامه عملیات پیگرد و بازداشت فاش می کند که نیروهای امنیتی رژیم بحرین همچنان ضد معترضانی که خواهان اصلاحات سیاسی هستند، ادامه می دهند.
 
این تصاویر به وضوح تیراندازی نیروهای امنیتی به سوی معترضان پیش از بازداشت و انتقال آنها به مکان نامعلوم را نشان می دهد.

دیده بان حقوق بشر : نقض حقوق بشر در بحرین به وضعیت خطرناکی رسیده است

خبر دیگر اینکه، سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد نقض حقوق بشر در بحرین به وضعیت خطرناکی رسیده است، این سازمان از ادامه نقض آشکار حقوق پزشکان، پرستاران و مجروحان مخالف در بیمارستانها ابراز نگرانی کرد.
 
از سوی دیگر، جمعی از مخالفان رژیم بحرین در همایشی، مخالفت خود را با گفتگو با رژیم آل خلیفه اعلام کردند.
 
همچنین گروهی از وکلای بین المللی تصمیم گرفتند از رژیم بحرین به دادگاه بین المللی لاهه شکایت کنند.

 بازداشت مجدد القرمزی پس از آزادی

از سوی دیگر رژیم بحرین که آیات القرمزی شاعر مبارز را اخیرا آزاد کرده بود، در پی افشاگری وی درباره شکنجه وحشتناک انقلابیون در زندانهای این رژیم، بار دیگر دستگیر کرد.

به گفته منابع حقوقی، القرمزی صبح سه شنبه این هفته با حضور وکلایش در وزارت کشور بحرین مورد بازجویی قرار گرفت.

این منابع اعلام کردند وزیر کشور رژیم بحرین شخصا دستور بازجویی از القرمزی را صادر کرده بود و مقامات رژیم بحرین تصمیم دارند بار دیگر وی را دستگیر کنند.

این دختر مبارز بحرینی در گفتگویی با رسانه ها فاش کرده بود که معترضان در زندان در معرض بدترین و وحشیانه ترین شکنجه ها قرار دارند.

القرمزی همچنین از اقدام یکی از اعضای خاندان آل خلیفه در ضرب و شتم وی خبر داد.
 
تاکید بر ادامه اعتراضات

جمعیت الوفاق بحرین ششمین همایش مردمی را تحت عنوان "از مطالبات ملی خود دست نمی کشیم" در روز جمعه(فردا) برگزار می کند.

به گزارش مهر، در این همایش علاوه بر تکریم مقام شهدای انتفاضه مردم بحرین، شرکت کنندگان بر ادامه اعتراضات مشروع تا تحقق تمام اهداف انقلاب تاکید خواهند کرد.

بر اساس بیانیه جمعیت الوفاق، مطالبات اصلی مردم بحرین شامل : تشکیل دولت منتخب برخاسته از اراده مردمی، پارلمانی که اختیارات قانونگذاری و نظارتی کاملی داشته باشد، انتخابات آزاد و عادلانه و اینکه هر بحرینی یک رای داشته باشد، دستگاه قضایی مستقل و بی طرف و امنیت برای همه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها