با حضور رییس جمهور برگزار شد

آیین ثبت جهانی باغ شاهزاده ماهان

آیین رسمی ثبت جهانی باغ شاهزاده ماهان دراستان کرمان به عنوان یکی از آثار میراث فرهنگی کشور امروز- پنج شنبه - با حضورمحمود احمدی نژاد رییس جمهوری برگزار شد.
کد خبر: ۴۱۶۷۸۵

به گزارش ایرنا، باغ شاهزاده ماهان چندی پیش به عنوان نهمین باغ ایرانی در فهرست میراث فرهنگی جهانی در سازمان یونسکو به ثبت رسیده بود و امروز این رویداد بطور رسمی جشن گرفته شد.

علاوه بر باغ شاهزاده ماهان، باغ پاسارگاد فارس، باغ ارم شیراز، باغ دولت آباد یزد، باغ پهلوان پور مهریز، چهلستون اصفهان، فین کاشان، عباس آباد بهشهر و اکبریه بیرجند درفهرست میراث فرهنگی جهان درسازمان یونسکو به ثبت رسیده است.

باغ شاهزاده ماهان که در فاصله 4 کیلومتری شهر ماهان و 30 کیلومتری کرمان واقع شده، به دستورعبدالحمید ناصرالدوله حاکم وقت کرمان در اواخر دوره قاجاریه در سال 1298 احداث شد.

این باغ یکی از تفرجگاه های اصلی مردم استان کرمان و یکی از مکان های گردشگری زیبای کشوربه شمار می رود و جاری شدن آب قناعت ' تیگر' که از کوههای بالا دست این باغ سرچشمه می گیرد و از میان باغ شاهزاده عبورمی کند، جلوه و زیبایی خاصی به آن داده است.

قرار است رییس جمهور در مراسم رسمی ثبت جهانی باغ شاهزاده سخنرانی کند.

مراسم جشنی نیز امشب به مناسبت ثبت جهانی باغ شاهزاده ماهان دراین مکان با حضور مردم و مسوولان استان کرمان برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها