با حفظ بهداشت دهان و دندان می‌توان به خاصیت «خود ترمیمی» دندان‌ها کمک کرد

مصرف ترشی مینای دندان را از بین می‌برد

رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم توجه به بهداشت دهان و دندان از بدو تولد، خواستار پیشگیری از مصرف بی‌رویه ترشیجات به دلیل تاثیر آن بر سلامت دندان شد و گفت: از آنجا که با هر بار مصرف ترشی یک لایه از مینای دندان جدا می‌شود بنابراین بهتر است در مصرف ترشیجات زیاده روی نکرده و پس از خوردن ترشی حتما دندان‌ها مسواک زده شوند.
کد خبر: ۴۱۵۳۷۲

دکتر محمدحسین خوشنویسان در گفت‌وگو با ایسنا افزود:از آنجا که دندان‌ها خاصیت خود ترمیمی دارند، اگر دندان تمیز باشد با حضور فلوراید آب دهان، تمام این املاح جدا شده مجددا باز می‌گردند. و ی تصریح کرد: اگر کسی این قاعده را به طور منظم رعایت کند می‌تواند برای تمام عمر دندان‌های سالم و زیبا داشته باشد. با حفظ بهداشت محیط دهان و دندان می‌توان به خاصیت «خود ترمیمی» دندان‌ها کمک کرد و در تمام عمر از دندان‌هایی خوب و زیبا بهره برد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به بهداشت دهان و دندان نوزاد از بدو تولد، افزود: لازم است مراقبت‌ها در این زمینه از بدو تولد آغاز شود تا به محض آغاز رویش دندان‌ها از پوسیدگی آنها نیز جلوگیری شود.

دکتر خوشنویسان توضیح داد: دراین زمینه جزوه‌ای تهیه شده که در اختیار مادران باردار قرار می‌گیرد تا در طول مدت بارداری آموزش‌های لازم را دریافت کنند که هم بهتر از سلامت دهان خود مراقبت کنند و هم از زمان رویش دندان نوزادشان بتوانند مراقبت خوبی داشته باشند.

وی با تاکید بر این‌که تمیز کردن دندان کودکان تا 3 سالگی به عهده والدین است، توضیح داد: والدین باید با موضوع بهداشت دهان و دندان آشنا و آموزش‌های لازم در این زمینه را دریافت کنند. بنابراین مراجعه و معاینه منظم هر 6 ماه یک بار دندان‌های کودک تا 3 سالگی لازم است و این موضوع در سیستم شبکه بهداشت و درمان انجام می‌شود.

رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان این که توصیه اصولی، 2 بار مسواک در روز است، افزود: صبح‌ها بعد از صبحانه و شب‌ها قبل از خواب باید مسواک زده شود. همچنین هنگام خواب نیز پس از مسواک باید از نخ دندان استفاده کرد و دهان را با آب نمک شستشو داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها