معاون فرهنگی وزیر علوم: ‌اختلاط غیرشرعی در دانشگاه‌ها را از بین ‌می‌بریم

خواجه‌سروی: دانشجویان متاهل صاحبخانه می‌شوند

اجرای طرح «مسکن مهر دانشجویی» از ابتدای سال تحصیلی جدید در کشور آغاز می‌شود. غلامرضا خواجه‌سروی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اعلام این خبر به ایسنا گفت: هر چند خوابگاه‌های ویژه دانشجویان متاهل در همه دانشگاه‌ها وجود دارد، اما کافی نیست اما «زمین» به عنوان مهم‌ترین اصل ساخت مسکن در همه دانشگاه‌های کشور به وفور وجود دارد.
کد خبر: ۴۱۳۹۶۸

وی اضافه کرد: علاوه بر هماهنگی با دانشگاه‌ها،‌با برخی از معاونت‌های وزارت راه و شهرسازی نیز هماهنگی انجام شده‌است و فضای مناسبی برای اجرای این طرح وجود دارد.

خواجه‌سروی گفت: دانشگاه‌ها برای تامین بودجه ساخت علاوه بر کمک‌های وزارت علوم می‌توانند از بودجه‌های اختصاصی، درآمدها و کمک‌های دانشجویی هم استفاده کنند. طرح مسکن مهر دانشجویی در حداقل زمان و به صورت انبوه‌سازی اجرا می‌شود.

اختلاط غیرشرعی را در دانشگاه از بین می‌بریم

معاون فرهنگی وزیر علوم در ادامه با بیان این‌که قانون عفاف و حجاب و پوشش مهم‌تر از آن است که عنوان تفکیک ‌جنسیتی را به آن نسبت دهیم، گفت: باید حداقل زمینه اختلاط غیرشرعی در دانشگاه‌ها را تضعیف کنیم و بتدریج از بین ببریم.

خواجه‌سروی در گفت‌وگو با مهر، درباره قانون عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها و نسبتی که بین این قانون و عنوان تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها برقرار می‌شود، گفت: روح قانون می‌گوید باید از اختلاط غیرشرعی در دانشگاه‌ها دوری کنیم یا حداقل زمینه اختلاط غیرشرعی در دانشگاه‌ها را تضعیف کنیم و بتدریج از بین ببریم و همه زمینه‌های حضور و مشارکت موثر همه اقشار داخل حوزه علم را در امور علمی زیادتر کنیم.

معاون فرهنگی وزیرعلوم افزود: وقتی بحث تفکیک‌جنسیتی پیش می‌آید ممکن است رنگ و بوی غیرفرهنگی به خود بگیرد و برداشت‌های دیگری از قضیه شود، حال آن که این هم مقرراتی است مانند سایر مقررات دانشگاهی که باید از مسوولان گذشته سوال شود که چرا این قانون را که مصوب دهه 60 است، اجرا نکرده‌اند.

خواجه‌سروی درباره سابقه برنامه‌ریزی برای اجرای قانون عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها گفت: در دهه 70 و در سال‌های اوایل دهه 80 و سال 84 براساس این قانون، برنامه‌هایی تدوین شده و دوباره نیاز به تفسیر داشته که در سال 88 مصادیق را واضح‌تر گفته اما در گذشته به آن بی‌توجهی شده لذا باید دست به دست هم دهیم که این اتفاق بیفتد.

مدیران مرد، منشی مرد داشته باشند

پیش از این کامران دانشجو در یک سخنرانی در دانشگاه شهیدبهشتی، با اشاره به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که برای زمان این دولت هم نیست درباره حدود اخلاق اسلامی در برخوردها و معاشرت‌ها در دانشگاه تاکید کرده که دانشجویان زن و مرد لازم است در کلاس‌های درس در 2 ردیف جداگانه بنشینند. بنابراین قانون داریم. شورای عالی انقلاب فرهنگی در امور دانشگاه‌ها و آموزش عالی اگر مصوبه‌ای داشت عین قانون است و باید رعایت شود.

کامران دانشجو در ادامه قرائت مصوبات سال 66 شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کرده دانشگاه‌ها باید تدابیری اتخاذ کنند که در محیط‌های اداری از اختلاط غیر ضروری زن و مرد تا جایی که منجر به اختلال و تعطیلی در کارها نشود، جلوگیری به‌عمل آید. مسوولان مرد باید منشی مرد داشته باشند. در آن قسمت از دانشگاه‌ها که عموم مراجعه‌کنندگان مرد هستند لازم است از کارمندان مرد استفاده شود و آن قسمت که مراجعه‌کنندگان زن هستند از کارمندان زن.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها