شرکت خودروسازی تاتا از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی هندوستان است که سال 1945 یعنی بیش از نیم قرن پیش فعالیت خود را با ساخت لکوموتیو آغاز کرد.
کد خبر: ۴۱۳۳۵۰

تاتا سال 1954 ساخت خودروهای سواری را تحت لیسانس شرکت بنز آلمان شروع کرد ولی پس از چندی تصمیم گرفت فعالیت خود را به طور مستقل ادامه دهد تا محصولاتی را مطابق با نیازهای داخلی کشورش و با فناوری بومی تولید کند لذا طی سال‌های بعد خودروهای مسافربری برای بازار پرجمعیت هند را طراحی و تولید کرد.

این محصولات با استقبال خوب داخلی مواجه شد و تاتا توانست حتی این خودروها را صادر کند. مهم‌‌ترین سیاست شرکت تاتا تولید محصولاتی ارزان‌قیمت و با کیفیت مناسب برای پاسخگویی به نیازهای داخلی است.

تا سال 1998 محصولات متفاوت و متنوعی توسط این شرکت عرضه شد، اما درهمین سال اولین خودروی هندی که محصول کامل تاتا بود به بازار راه یافت که از پرفروش‌ترین محصولات تاتا تا امروز بوده است.

تاتا توانست با تولید خودروهای قوی و باکیفیت، جای خود را در بازار کشورهای دیگر نیز باز کند، اما این پایان ماجرا نبود و مدیران شرکت به جهانی شدن می‌اندیشیدند. از این رو سال 2004 با شرکت دوو کره جنوبی همکاری‌ دوجانبه‌ای را آغاز کرد که علاوه بر ایجاد امکان برای نفوذ در بازار کره جنوبی موجب توسعه فنی محصولات تاتا نیز شد.

این شرکت در زمینه تولید انواع اتوبوس و کامیون نیز فعالیت‌های خوبی دارد. 2 محصول عمده این شرکت به نام‌های گلوباس و استارباس را امروز می‌توان در اکثر بازارهای بین‌المللی مشاهده کرد.

سال 2008 تاتا با شرکت فورد توافق‌نامه‌ای را امضا کرد و حق تولید خودروهای جگوار و لندرور را از فورد خریداری کرد و به این ترتیب فصل جدیدی را در بازارهای اروپا آغاز نمود.

پس از آن بود که تاتا گام بعدی را با اعلام همکاری خود با شرکت فیات قدرتمندانه برداشت تا ضمن استفاده از تکنولوژی فیات در محصولات خود، قدمی بزرگ برای جهانی شدن بردارد.

همان سال تاتا خودروی گران‌قیمت تاتانانو را تولید و عرضه کرد. یک سال بعد این محصول به بخش‌هایی از آسیا و آفریقا صادر شد. سال 2010 تاتا اولین خودروی الکتریکی خود را تولید کرد و به این ترتیب فصل جدیدی در محصولات متنوع خود گشود.

تاتا همچنین خودروهایی با سوخت گاز طبیعی تولید کرده است. شرکت تاتا طی این سال‌ها به عنوان بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی هند با درآمدی معادل 8 میلیارد دلار مطرح بوده است و بدین سان از صنایع موفق هند به شمار می‌رود.

HISTORY OF TATA
مترجم: آزاده سیدمیرزایی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها