مسوولان دادگستری گلستان از بررسی پرونده آزار و اذیت 2 دختر که یکی از آنها به قتل رسیده، در شعبات مختلف دادگستری این استان خبر دادند.
کد خبر: ۴۱۰۴۲۰

به گزارش مهر، مسوولان قضایی گلستان در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضاییه، از جنایاتی پرده برداشتند که علیه یک پزشک زن و یک دختر در یک منطقه روستایی و یکی از شهرهای استان رخ داده است.

در این نشست اعلام شد یک پزشک جوان، مجرد و متعهد که به انگیزه خدمت به مردم محروم در یکی از روستای گلستان به عنوان پزشک خانواده خدمت می‌کرد، از سوی 4 نفر مورد تعرض قرار ‌گرفته است. این افراد به بهانه دریافت خدمات درمانی به این پزشک مراجعه کرده و وی را مورد اذیت و آزار قرار ‌داده‌اند. همچنین مسوولان قضایی گلستان از پرونده قتل دختری جوان در یکی از شهرستان‌های استان خبر دادند.

در این حادثه نیز که موجی از تاثر و اندوه بین مردم استان گلستان ایجاد کرده است، 2 نفر، دختری را در یکی از شهرهای گلستان ربوده و پس از آزار و اذیت در جنگل‌های منطقه به قتل ‌رسانده بودند.

دادستان مرکز گلستان با اشاره به جزئیات 2 حادثه فجیع گفت: پزشک خانواده به عنوان شاکی پرونده ابتدا قضیه را سرقت معرفی ‌کرده؛ ولی در ادامه از ظلمی که در حقش روا شده است، پرده بر‌داشت.

عباس پوریانی گفت: پرونده این افراد در شعبه سوم کیفری استان در حال رسیدگی است که پس از قطعیت اتهام و تکمیل مستندات، احکام اعدام اجرا خواهد شد.

دادستان مرکز استان گلستان تاکید کرد: بزودی شاهد اجرای حکم افراد خاطی و متجاوزان به عنف در استان خواهیم بود. پوریانی تصریح کرد: متهمان پرونده تجاوز و قتل دختر دیگر نیز بسرعت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن شناسایی و دستگیر شدند.

وی تاکید کرد: مراحل این دو پرونده به صورت ویژه و خارج از نوبت در حال پیگیری است.

وی گفت: دادستانی نسبت به امور استان نظارت عام دارد و تاکنون موارد متعددی را راسا به‌عهده گرفته که پیش از اطلاع مردم اقدام به انجام خدمات در دستگاه قضایی کرده است.

پوریانی ادامه داد: دستگاه قضایی نسبت به جرایمی از قبیل تجاوز به عنف حساسیت ویژه‌ای دارد و در همین بخش خواستار اقدامات اساسی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

وی اذعان کرد: شرایط خاصی در برخی پرونده‌ها موجود است که نیاز به ریشه‌یابی عوامل دخیل در آن و بویژه مشکلات جوانان دراین‌باره هستیم.

رئیس کل دادگستری گلستان نیز تاکید کرد: برای این دو جنایات در استان، دادگاه ویژه تشکیل و رسیدگی فوق‌العاده انجام شده است.

احمد فاضلیان افزود: این حوادث به این دلیل در جامعه رخ می‌دهد که بعضی دستگاه‌های اجرایی، وظایف خود را بخوبی انجام نمی‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها