شرکت های ذوب آهن و فولاد مبارکه به عنوان بزرگ‌ترین تولید کنندگان فولاد کشور، عرضه های گسترده ای را برای ماه‌های آینده تدارک دیده اند

تمهیدات جدیددولت برای بازار فولاد‌

معاون وزیر بازرگانی با اعلام جزئیات جدید تمهیدات دولت برای بازار فولاد گفت: تحولات اخیر ارزی قیمت فولاد را در بازار افزایش داد. محمدحسن نکویی‌مهر در گفت‌وگو با مهر افزود: قیمت فولاد با توجه به تغییرات نرخ ارز در چهارشنبه هفته گذشته تغییراتی داشت که با توجه به کنترل‌هایی که صورت گرفت، روند کاهشی قیمت آغاز شده است.
کد خبر: ۴۰۹۶۷۵

وی تصریح کرد: در این میان تلاش شده است برای معاملات آتی با متعادل کردن قیمت‌ها نسبت به قیمت‌های جهانی، رهگیری معاملات و شناسایی فولاد موجود در واحدهای تولیدی بازار را مدیریت کنیم. معاون وزیر بازرگانی افزود: البته باید به این نکته توجه کرد که بخش اعظم نیاز داخل کشور از طریق واردات انجام می‌شود؛ بنابراین تا زمانی که قیمت‌های جهانی به گونه‌ای باشد که انگیزه‌ای برای واردات وجود داشته باشد، بر روی قیمت داخلی نیز اندکی مشکل خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که ذوب‌آهن اصفهان به عنوان لیدر مقاطع طولی و فولاد مبارکه به عنوان لیدر مقاطع تخت عرضه خوبی را برای ماه‌های آتی تدارک دیده و تقریبا ملاحظاتی که دولت در بخش قیمت فولاد دیده است، احساس می‌شود که بازار محصولات فولادی از روند معقولی در آینده پیروی کند و آرامش در بازار به صورت کامل حاکم شود.

نکویی‌مهر گفت: در این میان اگر قرار باشد کاهش تعرفه‌ای صورت گیرد، قیمت‌های جهانی به سمت ایران افزایشی خواهد بود؛ لذا تاکید ما این است که از خط ری‌فاینانس برای واردات شمش و میلگرد استفاده کنیم و بخصوص، تعرفه شمش را کاهش دهیم تا واردات، تولید محور باشد و تولیدکنندگان بتوانند از فضای ری‌فاینانس استفاده و شمش وارد کرده و نسبت به تولید اقدام کنند.

وی اظهار کرد: البته هر کارخانه‌ای که به واردات شمش با استفاده از این خط ری‌فاینانس اقدام کند، محصول تولیدی را نیز باید به بورس بیاورد.

به گفته نکویی‌مهر، اگر واحد تولیدی، محصولات خود را داخل بورس کالا عرضه نکند، نسبت به قیمت‌گذاری آن اقدام خواهد شد؛ چراکه این امر تمهیدی برای عرضه تمامی محصولات تولیدی در بورس است.

وی تاکید کرد: بر اساس تصمیم جدید دولت، عرضه فولاد به اشخاص حقیقی در بورس ممنوع شده است و تنها اشخاص حقوقی حق خرید دارند و البته باید 24 ساعت قبل از انجام معاملات، وجه را پرداخت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها