رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور جزئیات طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان را اعلام کرد و گفت: این طرح از 28 خرداد آغاز می شود.
کد خبر: ۴۰۹۴۰۰

به گزارش مهر، حسین هژبری روز چهارشنبه در نشست خبری با بیان اینکه طرح سنجش در سال جاری با همکاری وزارتخانه های آموزش و پرورش و بهداشت اجرا می شود، افزود: این طرح در 830 پایگاه و 755 شهر و منطقه کشور از 28 خرداد آغاز و تا سه ماه ادامه دارد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی افزود: این طرح شامل دو مرحله مقدماتی و بالینی است که در مرحله اول شامل سنجش بینایی، شنوایی، گفتار، اندازه گیری توده بدنی، وزن و قد، غربالگری اختلالات دهان و دندان، جلدی، اختلال رفتاری و معاینات پزشک عمومی است.

وی با اعلام اینکه در صورت ضرورت نوآموز جهت بررسی دقیق تر به پزشک متخصص معرفی می شود، اظهار کرد: اگر نوآموزی در مرحله مقدماتی مشکوک به مشکل تشخیص داده شوند پس از اجرای آزمونهای تخصصی مورد نیاز و تعیین جایگاه آموزشی به واحد آموزشی مربوط معرفی می شوند.

هژبری، هزینه سنجش برای هر نوآموز را پنج هزار تومان عنوان کرد و گفت: پیش بینی شده که امسال یک میلیون و 50 هزار نوآموز در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شرکت کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: حدود 10 الی 15 درصد کودکان از نارسایی های مختلف جسمانی و روانی رنج می برند که در صورتی که تشخیص داده نشود، می تواند منجر به معلولیت و بیماری های جبران ناپذیر شود.

به گفته هژبری، هم اکنون 104 هزار دانش آموز با معلولیت های مختلف در حال تحصیل هستند که حدود 30 هزار نفر آنها در مدارس عادی در غالب طرح فراگیر و تلفیقی مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: سرانه سالانه هر دانش آموز استثنایی 832 هزار تومان است که برای سال تحصیلی گذشته بالغ بر 8 میلیارد تومان اعتبار به مدارس واریز شد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی گفت: 19 هزار و 44 نیروی فرهنگی هم اکنون در آموزش و پرورش استثنایی مشغول به فعالیت هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها