ای‌بی‌سی نیوز خبرداد:

نامه 3صفحه‌ای قذافی به کنگره آمریکا

منابع آگاه از ارسال نامه سه صفحه ای معمر قذافی، دیکتاتور لیبی به کنگره آمریکا خبر می دهند که طی آن قذافی آمادگی خود را برای مذاکره درباره آتش بس اعلام کرده است.
کد خبر: ۴۰۸۵۵۴

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، گفته می شود مقامات کنگره آمریکا هم اکنون در حال بررسی مفاد این نامه هستند، اما وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده که درباره ارسال نامه قذافی اخباری را شنیده اما هنوز از نزدیک آن را رویت نکرده است.

منابع آمریکایی از جمله شبکه ای بی سی نیوز و روزنامه پولتیکو اعلام کردند که این نامه در تاریخ پنجشنبه نهم ژوئن  توسط قذافی نوشته شده و امضای شخص وی با عنوان "معمر قذافی رهبر انقلاب بزرگ" در پایان این دیده می شود.

در این نامه، قذافی آمادگی خود را برای گفتگو با دو مقام ارشد آمریکایی در شرایط مناسب اعلام کرده است. وی گفته است تنها در این صورت  ویرانی‌ها پایان یافته و مذاکرات برای یافتن راه حل مسالمت آمیز در لیبی آغاز می شود.

قذافی در ادامه گفته است : اروپایی‌ها نباید یک بار دیگر امت ما (عربی) را تحت استعمار قرار دهند و لیبی نباید تقسیم شود.

دیکتاتور لیبی همچنین در این نامه خواستار ارسال کمکهای انسان دوستانه به لیبی شده است. دفتر "جان بونر" رئیس کنگره آمریکا نیز اعلام کرده که درباره این نامه شک و تردید وجود دارد، اما در صورتی که واقعیت داشته باشد تنها عاملی دیگر برای نشان دادن ضرورت کنار رفتن قذافی از قدرت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها