رهبران اتحادیه اروپا روز جمعه در روسیه طی نشستی با مقانات روس ممنوعیت فراگیر استفاده از سبزیجات اروپا، پروژه‌های انرژی و چشم انداز سفر بدون ویزا را بررسی کردند.
کد خبر: ۴۰۸۴۴۹

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دمیتری مدودف، رئیس جمهوری روسیه میزبان هرمان وان رومپوی، رئیس اتحادیه اروپا، خوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اروپا، کاترین آشتون، رئیس بخش سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نیز کمیسیونر تجاری اتحادیه اروپا در شهر نیژنی نووگورود واقع در 400 کیلومتری شرق مسکو بود.

نشست سران اتحادیه اروپا و روسیه پس از تصمیم مسکو برای ممنوع کردن واردات سبزیجات از اروپا به دلیل مشکوک بودن این سبزیجات به داشتن "ای. کولای" برگزار شد.

اتحادیه اروپا اقدام روسیه را نامناسب خوانده است، اما ولادیمیر پوتین، نخست وزیر روسیه تاکید کرد، محافظت از مردم امری ضروری است.

واردات سبزیجات از کشورهای اتحادیه اروپا سال گذشته طبق آمار تقریبا یک چهارم واردات سبزیجات روسیه را تشکیل می‌داد. وزیر کشاورزی روسیه این میزان را در سال گذشته 620 هزار تن اعلام کرد.

به رغم سودی که برای تولید کنندگان محلی در اثر این ممنوعیت بوجود می‌آید، روسیه مجبور به پرداخت هزینه‌ بیشتر برای سبزیجات شده است و این موضوع در افزایش نرخ تورم که در حال حاضر 9.6درصد اعلام شده بی‌تاثیر نخواهد بود.

سرگئی پریخودکو، مشاور ریاست جمهوری روسیه پیش از آغاز این نشست در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد: مسکو قصد دارد در خصوص مقررات اتحادیه اروپا که از دیدگاه روسیه علیه منابع انرژی روسیه است به بحث و گفت‌وگو بپردازد.

کرملین اعلام کرد: از موقعیت این نشست برای مطرح کردن سفر بدون ویزا میان کشورهای اتحادیه اروپا و روسیه استفاده خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها