جهت تامین هزینه مواد مخدر

دوستان‌قدیمی باند سرقت تشکیل‌دادند

2 مرد جوان که از کودکی با یکدیگر دوست بودند برای تهیه هزینه مواد مخدر خود باند سرقت لوازم خودرو تشکیل دادند.
کد خبر: ۴۰۸۰۲۴

به گزارش فارس، در ساعت 14 روز 15 اردیبهشت مأموران گشت کلانتری 138 جنت‌آباد در حین گشت‌زنی در منطقه شهران به سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ مشکوک شده که سرنشیان آن با مشاهده مأموران قصد فرار داشتند که یکی از آنها دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

با توجه به وقوع سرقت‌های مشابه داخل خودرو توسط سرنشیان یک دستگاه خودرو سواری پراید سفید رنگ در مناطق غرب تهران به ویژه منطقه شهران، متهم با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 5 تهران در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با انتقال متهم به نام سعید 25 ساله به پایگاه دوم، وی به عنوان یکی از سارقان سابقه‌دار که پیش از این نیز به اتهام سرقت دستگیر شده بود مورد شناسایی کارآگاهان قرار گرفت و در حالی‌که در زمان دستگیری تلاش داشت تا با انکار هر گونه ارتکاب سرقت زمینه فرار خود را از دست مأموران فراهم سازد، به ده‌ها فقره سرقت لوازم داخل خودرو اعتراف کرد.

سعید در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: به همراه یکی از بچه محل‌ها به نام اصغر، در محدوده مراکز دولتی و دانشگاهی غرب تهران به ویژه در منطقه شهران، اقدام به سرقت لوازم داخل خودرو، از جمله لاستیک یدک خودروهای سواری و عمدتاً پراید، می‌کردیم.

کارآگاهان پایگاه پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه تحقیقات و با بهره‌گیری از اطلاعات بدست آمده از مجموعه اعترافات بدست آمده از متهم و پرونده سرقت‌های مشابه تشکیل شده در کلانتری‌های مناطق غرب تهران و به ویژه کلانتری 138 جنت‌آباد موفق به شناسایی و دعوت تعدادی از مالباختگان شدند.

با حضور ده‌ها مالباخته در پایگاه دوم مشخص شد که عمده مالباختگان از دانشجویان واحدهای دانشگاهی‌، به ویژه واحدهای دانشگاهی واقع در منطقه شهران هستند که در زمان مراجعه به دانشگاه و پارک خودرو در خیابان‌های اطراف، خودروهای آنها به شیوه تخریب قفل صندوق عقب مورد سرقت قرار گرفته است.

کارآگاهان پایگاه دوم در ادامه تحقیقات خود با شناسایی نام متهم دیگر پرونده به نام اصغر 28 ساله موفق به شناسایی مخفیگاه وی در منطقه شهران شدند و با اخذ نیابت قضایی به مخفیگاه متهم رفته و در روز 25 اردیبهشت موفق به دستگیری اصغر و انتقال وی به پایگاه دوم شدند که پس از انتقال متهم به پایگاه و در همان مراحل اولیه تحقیقات، با توجه به اعترافات صریح همدست خود به ناچار لب به اعتراف گشود.

متهم در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: من و سعید از قدیم در یک محله با هم بزرگ شده بودیم و به همین علت شناخت کاملی از یکدیگر داشتیم؛ تا این اواخر از یکدیگر هیچ اطلاعی نداشتیم تا اینکه در زمان خرید مواد مخدر شیشه به صورت کاملاً اتفاقی همدیگر را پیدا کرده و مدتی را به صورت مشترک، به دنبال تهیه هزینه مواد و مصرف آن گذراندیم.

وی مدعی شد پس از مدتی تصمیم گرفتیم تا هزینه مواد خود را از طریق سرقت تهیه کنیم؛ با توجه به شناخت کاملی که از مناطق غرب تهران و منطقه شهران داشتیم تصمیم گرفتیم تا سرقت‌های خود را در این مناطق و در محدوده واحدهای دانشگاهی انجام دهیم که مطمئن بودیم صاحبان خودروها در آن ساعت از روز در داخل کلاس درس بوده و احتمال سرکشی آنها به خودروهایشان بسیار ضعیف است.

سرهنگ کارآگاه مهرداد یگانه، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمان درباره ارتکاب ده‌ها فقره سرقت لوازم داخل خودرو و به ویژه لاستیک یدک خودروها و با در نظر داشتن این احتمال که برخی از مالباختگان از طرح شکایت و تشکیل پرونده صرف نظر کرده باشند، از همه مالباختگان دعوت می‌شود تا جهت طرح شکایت و تشکیل پرونده به پایگاه دوم پلیس آگاهی واقع در خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها