اعراب منطقه برای اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین در اقدامی بی‌سابقه دیروز در شصت و سومین سالگرد تشکیل رژیم صهیونیستی از هر سو خود را به مرزهای فلسطین اشغالی رساندند تا در روز نکبت، مخالفت خود را با این رژیم اشغالگر به نمایش بگذارند اما با هجوم وحشیانه نیروهای این رژیم به مردم، این اعتراضات رنگ خون گرفت.
کد خبر: ۴۰۳۴۸۰

 شبکه تلویزیونی المنار اعلام کرد در پی حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به سوی تظاهرات‌‌کنندگان در بیت‌حانون در نوار غزه، دست‌کم 60 فلسطینی زخمی شدند. شبکه تلویزیونی الجزیره قطر نیز از شهادت 4 لبنانی و جراحت 15نفر دیگر در تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی در مرز مارون الرأس ـ فلسطین اشغالی خبر داد. پیش از این اعلام شده بود از اواسط ظهر دیروز و با نزدیک شدن جوانان فلسطینی و لبنانی به مرز فلسطین اشغالی، تانک‌های صهیونیستی حرکت خود را به سوی مرز لبنان آغاز کرده‌اند.

حمله نیروهای صهیونیستی به آوارگان فلسطینی که در مرز جولان اشغالی در سوریه علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی تظاهرات کرده بودند، نیز ده‌ها زخمی و کشته بر جای گذاشت. در این حمله شمار زیادی از فلسطینی‌ها که به نوار مرزی نزدیک شده و برخی از آنها تلاش کردند از آن عبور کنند با گلوله نظامیان صهیونیست مجروح شدند. برخی منابع خبری مانند خبرگزاری آسوشیتدپرس از کشته شدن 4 فلسطینی در این حمله خبر دادند. از منطقه غلندیا در مرز نوار غزه با سرزمین‌های اشغالی نیز خبر می‌رسد دست‌کم 150نفر بر اثر تیراندازی و پرتاب گاز اشک‌آور توسط نیروهای رژیم صهیونیستی زخمی شدند. گزارشگر شبکه بی.‌بی.‌سی عربی نیز از درگیری در 4 منطقه بیت‌المقدس و همچنین منطقه الخلیل خبر داد. در تصاویری که شبکه‌های تلویزیونی عربی پخش کردند، نیروهای نفوذی رژیم صهیونیستی در میان تظاهرات‌کنندگان چند نفر از فلسطینی‌ها را دستگیر کردند.

همچنین شبکه الجزیره از شهادت یک فلسطینی و زخمی شدن 90 نفر دیگر به دست نیروهای رژیم صهیونیستی در منطقه الشجاعیه در نوار غزه خبر داد. از سوی دیگر، تلویزیون رسمی سوریه خبر شهادت 4 نفر را در منطقه عین التینه در استان القنیطره در مرز این کشور با رژیم صهیونیستی تایید کرد. تلویزیون سوریه با اعلام این‌که 4فرد به شهادت رسیده سوری هستند، از زخمی شدن 60 نفر دیگر در عین‌التینه و منطقه مجدل شمس در جولان اشغالی خبر داد. از سوی دیگر، ارتش رژیم صهیونیستی مناطق مرزی این رژیم را منطقه نظامی بسته اعلام کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها