دستگیری اعضای باند

باند سارقان خشن متلاشی شد

باند سارقان خشن پس از 6 ماه کار تحقیقاتی و دستگیری اعضای این باند توسط پلیس متلاشی شد.
کد خبر: ۴۰۳۰۳۳

به گزارش فارس،‌ 23 آبان سال گذشته فرد جوانی حدوداً 35 ساله با مراجعه به دادسرای امور جنایی تهران به سرپرست دادسرا عنوان کرد: در ساعت 17 روز گذشته یک بسته حاوی کارت شارژ تلفن همراه به ارزش 43 میلیون تومان را جهت تحویل به ترمینال جنوب به همراه داشتم که ناگهان در طی مسیر و در میدان شوش 2 دستگاه موتورسیکلت با چهار سرنشین مانع حرکت من شده و با تهدید چاقو و قمه و همچنین ضرب و جرح من، تمامی کارتن ‌های حاوی کارت شارژ تلفن‌های همراه را سرقت و از محل متواری شدند.

با تشکیل پرونده مقدماتی در دادسرای امور جنایی و به دستور دادیار شعبه سوم دادسرای امور جنایی، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با مراجعه مالباخته به پایگاه هفتم و انجام چهره‌نگاری، چهره‌ای فرضی از یکی از سارقان در اختیار کارآگاهان قرار گرفت. کارآگاهان با بهره‌گیری از چهره فرضی متهم و همچنین بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دار تحت تعقیب پلیس به نام محسن شدند.

بررسی سوابق محسن نشان می‌داد که این متهم از سارقان خشن سابقه‌داری است که پیش از این نیز به اتهام ارتکاب ده‌ها فقره زورگیری و سرقت‌های خشن دستگیر و روانه زندان شده اما در سال 87 با گذاشتن وثیقه از زندان خارج و از آن زمان متواری شده است.

کارآگاهان پایگاه هفتم در ادامه تحقیقات خود با استفاده از اطلاعات بدست آمده از سوابق متهم سرانجام موفق به شناسایی مخفیگاه و خانه مجردی وی در منطقه شوش شده و در 4 اسفند او را در داخل مخفیگاهش دستگیر و به پایگاه هفتم منتقل کردند.

با دستگیری محسن و شناسایی وی از سوی مالباخته، وی صراحتاً به این سرقت اعتراف و همدست خود به نام امیر را نیز معرفی کرد؛ بررسی سوابق امیر نیز حکایت از آن داشت که او یکی از مجرمان سابقه‌داری است که پیش از این و در سال‌های گذشته در حین تلاش برای فرار از دست مأموران پلیس آگاهی مورد اصابت گلوله قرار گرفته و پس از آن در استان اصفهان به اتهام زورگیری دستگیر و روانه زندان شده اما وی نیز با تأمین قرار وثیقه 400 میلیون تومانی از زندان آزاد و پس از بازگشت به تهران اقدام به تشکیل گروه جدیدی از سارقان و ارتکاب سرقت‌های خشن کرده است.

کارآگاهان پایگاه هفتم با شناسایی مخفیگاه امیر در منطقه شوش، وی در تاریخ 6 اسفند قصد دستگیری او را داشتند که متهم این‌بار نیز برای فرار از دست آنها خود را از طبقه سوم ساختمان به پایین پرتاب و در حالیکه همچنان قصد فرار داشت با هوشیاری کارآگاهان و شلیک چندین تیر هوایی دستگیر و به پایگاه هفتم پلیس آآگاهی منتقل شد.

در بازرسی از مخفیگاه امیر یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 دارای سابق سرقت در منطقه جوادیه نیز کشف شد؛ با شناسایی مالک موتورسیکلت مسروقه و دعوت جهت حضور در پایگاه هفتم، وی بلافاصله پس از حضور در پایگاه هفتم هر دو متهم دستگیر شده را به عنوان 2 نفر از سارقان زورگیر مورد شناسایی قرار داد و در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در روز 19 شهریور در میدان بهمن به همراه همسر و دختر شش ساله‌ام در حال تردد با موتورسیکلت بودم که ناگهان لاستیک عقب موتور پنچر شد؛ هنوز چند دقیقه‌ای از پیاده شدن ما از موتور نگذشته بود که هفت دستگاه موتورسیکلت به من نزدیک شده و در حالیکه تمامی سرنشینان آنها دارای چاقو و قمه بودند، به سمت ما حمله کرده و در حالیکه موتورسیکلت هنوز پنچر بود آنرا سرقت کرده و از محل متواری شدند.

همزمان با شناسایی مالک موتورسیکلت، یکی دیگر از مالباختگان که توسط سرنشینان دو دستگاه موتورسیکلت مورد سرقت و زورگیری قرار گرفته بود با حضور در پایگاه هفتم، امیر را مورد شناسایی قرار داد و به کارآگاهان گفت: ساعت 20 روز یکشنبه 5 دی 2 دستگاه موتورسیکلت پالس و طرح هوندا 125 با چهار سرنشین به من نزدیک شده و در خیابان مولوی با گذاشتن چاقو در زیر گلویم مانع از هرگونه مقاومت من در برابر آنها شده و پس از آن با پاره کردن تسمه‌های بار موتور اقدام به سرقت تمامی کارتن‌ها کرده و از محل متواری شدند؛ در زمان سرقت نتوانستم هیچگونه مقاومتی در برابر آنها از خود نشان دهم و تنها موفق به برداشتن شماره پلاک موتورسیکلت طرح هوندا شده‌ام.

کارآگاهان با بررسی شماره پلاک موتورسیکلت هوندا اطمینان پیدا کردند که پلاک متعلق به موتورسیکلت سرقت شده در میدان بهمن است که در زمان دستگیری امیر، در داخل مخفیگاه وی کشف شده بود.

با توجه به شناسایی تعدای دیگر از مالباختگان و جمع بندی اطلاعات بدست آمده از دیگر اقدامات مجرمانه امیر، وی که تا آن زمان تلاش داشت خود را بیگناه معرفی کند به ناچار لب به اعتراف گشود و علاوه بر اعتراف به ده‌ها فقره زورگیری و بارکنی، دیگر همدستان خود را نیز معرفی کرد.

با اعتراف امیر یکی دیگر از اعضای این گروه از سارقان به نام احمد مورد شناسایی قرار گرفت؛ همچنین مشخص شد احمد برادر باقر یکی از سارقان سرقت‌های زنجیره‌ای سه مغازه طلافروشی تهران در سال گذشته است که توسط کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی به همراه دیگر همدستانش دستگیر و روانه زندان شده است.

کارآگاهان پایگاه هفتم با شناسایی محل‌های تردد احمد در منطقه امامزاده یحیی وی را نیز در ساعت 15 روز 24 اسفند به همراه مقادیر زیادی از کارت شارژهای تلفن همراه مسروقه دستگیر و به پایگاه هفتم منتقل کردند.

با دستگیری احمد، یکی دیگر از اعضای گروه به نام آرش مورد شناسایی قرار گرفت؛ در تحقیقات کارآگاهان جهت شناسایی مخفیگاه و دستگیری آرش مشخص شد که این متهم در ساعت 22 روز 17 اسفند در حین ارتکاب کیف‌قاپی در خیابان مولوی، توسط مأموران کلانتری 116 مولوی دستگیر شده که بلافاصله متهم با انجام هماهنگی‌های لازم به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ انتقال پیدا کرد.

با آغاز تحقیقات از آرش، او نیز همانند دیگر متهمان دستگیر شده به سرقت‌های متعدد بارکنی و کیف‌قاپی اعتراف و در ادامه اظهارات خود یکی دیگر از اعضای گروه به نام رضا را معرفی کرد.

با بررسی‌های انجام شده مشخص شد رضا یکی از متهمان تحت تعقیب اداره پنجم پلیس آگاهی است که پس از خرید 5 کیلوگرم طلاجات مسروقه از باقر که از اعضای گروه سرقت‌های زنجیره‌ای سه مغازه طلافروشی در سال گذشته بوده تحت تعقیب قرار دارد و در حال حاضر نیز از مخفیگاه خود در منطقه وحیدیه متورای است.

با وجود آنکه اطلاعات دقیق از مخفیگاه جدید رضا در اختیار کارآگاهان قرار نداشت اما با تحقیقات پلیسی شبانه‌روزی سرانجام مخفیگاه جدید این متهم نیز در منطقه تهرانپارس مورد شناسایی قرار گرفت و در تاریخ 27 فروردین امسال دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه او نیز مقادیر زیادی از اموال مسروقه به همراه تعدادی سلاح سرد کشف شد.

با دستگیری رضا و کشف مقادیر زیادی اموال مسروقه از مخفیگاهش، او نیز به ناچار لب به اعتراف گشود و صراحتاً به ارتکاب ده‌ها فقره زورگیری، کیف‌قاپی و بارکنی اعتراف و در ادامه نیز یکی از اعضای متواری گروه به نام مهدی را به کارآگاهان معرفی و این متهم نیز در روز 28 فروردین در داخل مخفیگاهش در منطقه مولوی دستگیر و پس از انتقال به پایگاه هفتم و انجام تحقیقات پلیسی علاوه بر اعتراف به همدستی با امیر و رضا در ارتکاب ده‌ها فقره سرقت، سه عضو دیگر این گروه به اسامی جعفر، مهران و حامد را نیز معرفی کرد.

در تحقیقات کارآگاهان جهت شناسایی مخفیگاه و دستگیری این سه متهم نیز مشخص شد که حامد در روز 29 فروردین و طی یک عملیات تعقیب و گریز همراه با تیراندازی هوایی توسط یگان ضربت سرکلانتری هفتم، به اتهام کیف‌قاپی، دستگیر شده است. مهران نیز در روز 15 اردیبهشت به اتهام زورگیری در شهر اصفهان دستگیر شد که با انجام هماهنگی‌های قضایی لازم متهم در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم قرار گرفت و به پایگاه هفتم انتقال پیدا کرد.

با انتقال حامد به پایگاه هفتم و انجام تحقیقات وی به مشارکت در ده‌ها فقره سرقت خشن و همدست با دیگر اعضای گروه اعتراف و یکی دیگر از اعضای گروه به نام میلاد را نیز معرفی کرد؛ با تحقیقات کارآگاهان مشخص شد که میلاد نیز در روز 9 اردیبهشت در حین تردد با یک دستگاه موتورسیکلت سرقت شده به شیوه زورگیری، به صورت کاملاً اتفاقی از سوی مالک همان موتورسیکلت مورد شناسایی قرار گرفته و این متهم نیز توسط مأموران کلانتری 116 بازار دستگیر شده است.

سرهنگ کارآگاه علی اکبر غیاثوند ، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: در حال حاضر تحقیقات تکمیلی جهت شناسایی دیگر متهمان احتمالی پرونده و همچنین دیگر اقدامات مجرمانه متهمان در دستور کار کارآگاهان پایگاه هفتم قرار دارد.

وی افزود: با جمع‌بندی شکایت‌های مشابه درباره سرقت‌های خشن در سطح شهر تهران بویژه در منطقه بازار و جنوب شهر تهران تاکنون دهها مالباخته شناسایی شده‌اند که ارزش اموال این تعداد از مالباختگان بالغ بر 500 میلیون تومان برآورد شده است که برابر اعترافات متهمان عمده پول بدست آمده از سرقت‌ها را صرف خرید خودروهای مدل بالا کرده‌اند.

رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: دستور انتشار بدون پوشش چهره متهمان صادر شده است زیرا متهمان این پرونده از سارقان خشن و از مجرمان سابقه‌داری هستند که پس از آزادی از زندان مجدداً با تشکیل گروه جدیدی در شهرهای مختلف و بویژه در تهران و منطقه بازار آن اقدام به ارتکاب سرقت‌های خشن کرده‌اند.

سرهنگ غیاثوند افزود: همه مالباختگانی که موفق به شناسایی متهمان شده‌اند می‌توانند برای طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان پانزده خرداد، میدان ارک مراجعه کنند همچنین همه شهروندانی که از دیگر اقدامات مجرمانه این متهمان اطلاعاتی در اختیار دارند درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شما تماس 21864796 در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها