جام جم آنلاین:سیستم هویت بیومتریک در اداره گذرنامه انگلیس آغاز به کار کرد. در این طرح آزمایشی به مدت 6 ماه ده هزار داوطلب با مراجعه به اداره مذکور می توانند
کد خبر: ۳۹۹۵۸
گذرنامه های مجهز به سیستم هویت بیومتریک دریافت کنند.
البته پس از 6 ماه این طرح برای تمام شهروندان اجباری خواهد شد.
آی دی کارتهای بکار گرفته شده یک هویت بیومتریک را به وسیله یک تراشه مخصوص در خود جای داده است که اطلاعات روی این تراشه منطبق با کارت ملی هر فرد (شناسنامه) است که در نهایت داخل یک دیتا بیس مرکزی و کاملا امن ذخیره سازی می شود.
به گفته دیوید بلانکت وزیر کشور انگلیس قبل از انتخابات عمومی این سیستم به صورت قانون در خواهد آمد که باید تا قبل از نیمه دوم سال 2005 به اجرا آید.
با اجرا و موفقیت این طرح قرار است گواهینامه های رانندگی نیز تا سال 2013 و شاید زودتر با این سیستم عرضه شود.
مهندسی هویت بیومتریک شامل یک برنامه رایانه ای است که در اتصال با ابزارهای سخت افزاری کار می کند و در آن مراحلی مانند ثبت نام فرد، گرفتن اثر انگشت و تصویر، استخراج و تطابق آن با دیتاهای ذخیره شده در آن تعریف و تعیین شده است.
به وسیله این سیستم می توان سلاح پرقدرتی علیه کلاهبرداری ها و جعل شناسنامه ها ساخت در سیستم به کار گرفته شده در انگلیس که تخمین زده می شود بیش از 3/2میلیارد دلار هزینه در برداشته شده باشد، اسم ، آدرس ، تاریخ تولد، جنس و وضعیت مهاجرت به همراه اثر انگشت و گرفتن عکس از رخ کامل و عنبیه فرد صاحب کارت وجود دارد.

علیرضا خراسانی
khorasani@jamejamdaily.net

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها